Ahh, det missede jeg. My bad!Kent skrev:(det er derfor der står hhv 3,5 og 1,5 tilgange til start-11 og reserver)
Guld - Sølv - Bronze - 2014 / 15
Re: Guld - Sølv - Bronze - 2014 / 15
Kent skrev:Ja, men til gengæld tæller han kun ½ hver gang (det er derfor der står hhv 3,5 og 1,5 tilgange til start-11 og reserver). Grunden er, at jer er lidt i tvivl om han er hentet til start-11 eller som reserve for Duncan. Så jeg vidste ikke helt, hvor jeg skulle placere ham (det samme gælder for Sparv, men da han er begyndt at starte i stedet for Izu, valgte jeg at skrive ham i start-11).Acebone skrev:Ikke at jeg er uenig i din pointe, Kent, men du tæller Ureña med to gange.Kent skrev:Ind:
Start-11: 3,5 (Lauridsen, Sparv, Jimbo og Urena)
Reserver: 1,5 (Heinze og Urena)
Udviklingsspillere: 3 (Olsson, Patryk W og Marco Priis)
Pointen er dog stadig den samme: vi har mistet 2 startere og hentet 4 spillere (jeg har her set bort fra Heinze, som jeg ser som klar reserve), der enten starter eller er meget tæt på - hvert fald tættere på end Kolja og Frank var til sidst.
Jeg tænker bare ikke at navnene som sådan klinger lige så meget som dem Brøndby og FCK har hentet?
At vi så har været heldige/dygtige med at eks. Lauridsen har gjort det rigtigt godt, at Jim Larsen bare spiller på et højt niveau, og Sparv lige så, er jo bare vildt fedt
Så når jeg kigger på vores fantastiske start, og at vi tilsyneladende er sluppet for de vilde "indspilningsvanskeligheder", så er jeg da enig i at det er en lille smule spin-agtigt ..
På den anden side kunne hans kommentar jo også have handlet om at spillerne ikke var klare endnu, og at de ikke var sammenspillet osv
Igen er det mig en gåde hvordan hele fodbold dk. Inkl. Medier kan lade AaB gå under radaren igen, igen.. AaB de forsvarende danske mestre har lige lavet omkring 100 mio (aktieemmision samt euro league.) hvilket har betydet at de fra guld start 11 (the double) kun har solgt 1 spiller! Kusk.. Samtidigt har de købt/lejet Enevoldsen, Helenius og Jøhnsson! 3 spillere som vel også havde kunne indgå som profil køb i både FCM, Brøndby og FCK.. De har desuden lejet en venstreback Holland (mener PSV) som de eftersigende skulle have ret store forventninger til.. Og alligevel kigger ingen Aalborgs vej iforhold til transfer vinduet!
Måske Gleen kører et spin! Det samme gør Ståle og Frank! Kent Nielsen gør ikke for INGEN forholder ham at de egentligt burde være stærkere og bredere end den trup alle syntes var så fantastisk sidste sæson.. AaB's transfer vindue var IMO noget mere aggressivt end det vindue vi lavede!
Mike
Måske Gleen kører et spin! Det samme gør Ståle og Frank! Kent Nielsen gør ikke for INGEN forholder ham at de egentligt burde være stærkere og bredere end den trup alle syntes var så fantastisk sidste sæson.. AaB's transfer vindue var IMO noget mere aggressivt end det vindue vi lavede!
Mike
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Everybody hates us we don't care...
Jeg er helt enig. AaB er kommet forstærket ud af vinduet, men det er der ingen, der for alvor lægger noget i.... Den har vi set før.Mike80 skrev:Igen er det mig en gåde hvordan hele fodbold dk. Inkl. Medier kan lade AaB gå under radaren igen, igen.. AaB de forsvarende danske mestre har lige lavet omkring 100 mio (aktieemmision samt euro league.) hvilket har betydet at de fra guld start 11 (the double) kun har solgt 1 spiller! Kusk.. Samtidigt har de købt/lejet Enevoldsen, Helenius og Jøhnsson!
Det hænger nok også sammen med, at AaB toppræsterede sidste år, og var meget heldige med ikke at have de store skadesproblemer. Deres trup var ikke noget særligt, når man kom ud i 14-15 mand, men det var man bare sjældent. Så det gjorde ikke noget, at truppen var smal. I år har de haft lidt mere normale skadesproblemer, og så viser det sig, at truppen ikke er så bred. Men forventningerne er som sædvanligt lave til AaB. Det er godt klaret fra deres side. Men nu har de heller ikke ligefrem for vane at starte godt ud og tage teten tidligt - hvilket jo er en af grundene til, at vi får noget fokus. Der vil altid blive talt om dem, der ligger nr. 1. Hvis vi lå nr. 3, ville ingen i pressen tale om os og guld.
Edit: Når jeg lige snakkede om vores gode start, så faldt jeg også over denne, der viser det: http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 101201.htm
Vi er gode i starten, men det har ofte været den kommende periode, hvor vi har mistet momentum.
Mike80 skrev:Igen er det mig en gåde hvordan hele fodbold dk. Inkl. Medier kan lade AaB gå under radaren igen, igen.. AaB de forsvarende danske mestre har lige lavet omkring 100 mio (aktieemmision samt euro league.) hvilket har betydet at de fra guld start 11 (the double) kun har solgt 1 spiller! Kusk.. Samtidigt har de købt/lejet Enevoldsen, Helenius og Jøhnsson! 3 spillere som vel også havde kunne indgå som profil køb i både FCM, Brøndby og FCK.. De har desuden lejet en venstreback Holland (mener PSV) som de eftersigende skulle have ret store forventninger til.. Og alligevel kigger ingen Aalborgs vej iforhold til transfer vinduet!
Mike
Tre fine signings efter Aab-standard, ja. Men du kan seriøst ikke mene at det ville være profiler i FCM, BIF eller PS&E?? Helenius er klart Aabs svar på Cornerlus - en overhyped spiller der har præsteret over meget kort tid i ligaen men som nu ligner en hund i et spil kegler!! Helenius kan jo ikke tage 2 med en ballon om så der er hellium i! Jönsson er der ingen der kender styrke og holdbarhed på - manden er kronisk skadet (Hvis han var et kreatur var han aflivet for længst!). Enevoldsen KAN blive en succes - men der er dælme lang vej endnu.. Aab får det svært i år - men ja - som forsvarende danske mestre burde der være mere fokus på dere manglende præstationer...
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer 
- Supernatural
- Geografisk sted: Aalborg
Så meget fokus er der altså heller ikke på FCM i denne sæson indtil videre. Det var meget værre i sidste sæson, hvor vi efter at have vundet mange kampe i træk blev udråbt som storfavoritter, hvilket betød enormt meget mediepres.
Enig. Medierne har stadig fuld fokus på Fck og Brøndby. Vi bliver nævnt, men ofte kun som en sidebemærkning til en Fck/Bif debat.Supernatural skrev:Så meget fokus er der altså heller ikke på FCM i denne sæson indtil videre. Det var meget værre i sidste sæson, hvor vi efter at have vundet mange kampe i træk blev udråbt som storfavoritter, hvilket betød enormt meget mediepres.
pr0j3ct skrev:Enig. Medierne har stadig fuld fokus på Fck og Brøndby. Vi bliver nævnt, men ofte kun som en sidebemærkning til en Fck/Bif debat.Supernatural skrev:Så meget fokus er der altså heller ikke på FCM i denne sæson indtil videre. Det var meget værre i sidste sæson, hvor vi efter at have vundet mange kampe i træk blev udråbt som storfavoritter, hvilket betød enormt meget mediepres.
Til gengæld synes jeg også at en del "eksperter" mv. næsten sammenhængende har ment at løbet næsten var kørt og FCM ville blive mestre..
I hvert fald lige til vi tabte til FC Nordsjælland i søndags
FCM har det laveste odd som mester.
FC København 3,50 AaB 16,00 Brøndby 16,00 FC Midtjylland 2,00 Esbjerg 175 FC Nordsjælland 6,00
OB 750 Randers FC 14,00 SønderjyskE 500 FC Vestsjælland 500 Silkeborg 3500 Hobro 25,00
FCM vinder ikke Superligaen 1,70
Tankevækkende - fremtiden den er vor
FC København 3,50 AaB 16,00 Brøndby 16,00 FC Midtjylland 2,00 Esbjerg 175 FC Nordsjælland 6,00
OB 750 Randers FC 14,00 SønderjyskE 500 FC Vestsjælland 500 Silkeborg 3500 Hobro 25,00
FCM vinder ikke Superligaen 1,70
Tankevækkende - fremtiden den er vor
- Supernatural
Igen, oddset må have været det samme sidste år. Hvordan gik det?
Supernatural skrev:Igen, oddset må have været det samme sidste år. Hvordan gik det?
Ja, og ??
Vi må aldrig tage noget for givet. Men men men
Hvis spillerne kan bevare 100% fokus og kæmpe hver kamp som var den en nedrykningskamp, så vil jeg sige at det er helt reelt at vi nu er favoritter.
Vi har den bredeste trup ever.
Den er langt stærkere end sidste år
Vi har den forfærdelige erfaring med fra sidste år
Hvis der er behov styrker vi truppen til jul
Alt i alt tegner det lovende, oddset på 2 hos danske spil er som sidste år. men jeg vil langt hellere spille på det i år.
Hobro kampen er et god pejlemærke på om vi kan gå hele vejen. Vi taber traditionelt den slags kampe. NU skal det altså være anderledes.
God kamp
Hvis spillerne kan bevare 100% fokus og kæmpe hver kamp som var den en nedrykningskamp, så vil jeg sige at det er helt reelt at vi nu er favoritter.
Vi har den bredeste trup ever.
Den er langt stærkere end sidste år
Vi har den forfærdelige erfaring med fra sidste år
Hvis der er behov styrker vi truppen til jul
Alt i alt tegner det lovende, oddset på 2 hos danske spil er som sidste år. men jeg vil langt hellere spille på det i år.
Hobro kampen er et god pejlemærke på om vi kan gå hele vejen. Vi taber traditionelt den slags kampe. NU skal det altså være anderledes.
God kamp
- Supernatural
Vigtig sejr over Hobro, og virkelig lovende at vi spiller dem ud af banen sådan der. Det lover skide godt. Men er der ikke andre der er vildt usikre omkring Haugaard? Synes han er klart det svageste led, og jeg ved godt, at vi har hentet mange målmænd til klubben, men de er alle middelmådige. Er det realistisk, at vi afsiger 1-2 stykker, og så køber en ordentlig kvalitets målmand i vinterpausen? Haugaard kommer til at koste i en anden kamp..
Giv ham nu lidt tid. Han har spillet 10 kampe som 1. målmand. Lad os se, om han ikke lægger på i de resterende 23.
/Cortez
/Cortez
Jeg er overhovedet ikke usikker over Haugaard. Synes han gør det super godt. Tænk når han er så god nu, og snupper så meget, hvor god bliver han så ikke om 30-40 kampe