Guldkampen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Guldkampen

Indlæg af Acebone »

Sylvester skrev:Hvor er det da ufatteligt skuffende det her, og så lige fucking åb..
Når det endelig skal være, så er jeg sgu glad for at se AaB tage mesterskabet. Brøndby ville bare være ulideligt, og FCK skal ikke have et mesterskab serveret, når de er så middelmådige.

Det er fint, guldet ender hos et frisk spillende jysk mandskab. Bare ærgerligt, det ikke er os.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja det her kan vi kun takke os selv for, men bittert er det at se alle guld-artiklerne om Aab på aviserne, den fest burde vi have haft.
Men ja hellere Aab end FCK eller Brøndby!

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Ravnen skrev:Ja det her kan vi kun takke os selv for, men bittert er det at se alle guld-artiklerne om Aab på aviserne, den fest burde vi have haft.
Men ja hellere Aab end FCK eller Brøndby!

Udover det sportslige så er jeg (muligvis grundet min geografiske placering - vil nogen nok mene :D ) slet ikke enige med dem, der hellere ser aab tage skabet end en af repræsentanterne fra KBH og omegn...

Hvis FCM vil/skal være største klub i det jyske - nu eller på sigt - så kræver det, at de nærmeste konkurrenter (AAB og AGF og EFB) får mindre succes - sportsligt såvel som økonomisk.

Både AAB og os selv lider under en særdeles presset økonomi og at de i denne snævre konkurrence tager skabet og hermed den 'letteste' vej mod Europa osv. er for mig at se at regne som katastrofalt i sammenligning med et mesterskab til KBH eller BIF, som jo i princippet allerede HAR sponsorer, opbakning, opland, mv og som derfor først og fremmest må anses som konkurrenter på det sportslige område (om end det ikke har været tilfældet i denne sæson hehe :D ), mens det er i det jyske nabolag, at FCM først og fremmest skal hente deres opbakning og kapital - ligesom de to sjællandske klubber selv har gjort - fx med Brøndby som en klub, der længe levede af sine tilskuerforsyninger fra hele sjælland og øerne med...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er da utroligt med al den ros og omtale der vælter ned over Aab, efter at de i et par runder har været nr 1. Jeg mindes ikke vi har fået så meget positiv omtale i de 24 uger vi var nr 1?

http://www.bold.dk/nyt/Olsen-Fremragend ... -af-Kent-N

NyX

Indlæg af NyX »

Ros er også noget man skal gøre sig fortjent til. Det tager lidt mere end små 15 år i toppen af dansk fodbold og X antal måneder på førstepladsen i den bedste række før det kommer på tale :mrgreen:

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

AaB har jo udklasseret sine nærmeste konkurrenter med godt fodboldspil og en enorm vilje og løbevillighed.

Vi har om vi ville det eller ej, kun lagt nummer 1, fordi de andre har været endnu mere elendige.

Jeg er ikke den store Fernando Olsen fan, men han sagde noget ganske interessant i aftenens "over stregen". Den medieretorik Glen og FCM har anvendt, har slået fatal fejl. Når man hele tiden ikke vedkender sin favoritværdighed og taler sig selv ned, så hører man ikke til sidst ordet "ikke" i den sætning, hvilket giver effekt på spillernes mentale tilstand.

Jeg synes der skal meldes mere ærligt ud, og når har lagt nummer 1 i 22 spillerunder, så er man fandme favoritter.. Så skal spillernes øjne spyde ild af raseri og arbejdsiver for at vinde det guld. Jeg vil se spillerne piske rundt med krampe i begge ben og græde i smerte i stedet for den lade og møgforkælede attitude de løb rundt med i anden halvleg. Hvis man ikke kan spille sig til det, så må der arbejde til blodet sprøjter. Fatter ikke, at der ikke bliver skraldet igennem.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes nu også vi undervejs har vist fantastisk fodboldspil. Vi har været meget dominerende i perioder, og har leveret mange flotte kampe. Jeg er lodret uenig i at vi blot har været heldige, der har været masser af gode præstationer og hårdt arbejde.

Vi må altså også erkende at Superligaen bare er uhyggelig tæt. Selvom vi gerne vil have ild i øjnene på spillerne (vinde kampene), så vil modstanderne det samme, og styrkeforskellene i ligaen er så små at det kan gå til den ene side den ene kamp, og den anden i den næste. Jeg synes ikke vi kan sige, at vores hold er brudt decideret sammen, vi har ikke haft 0-4-nederlag og den slags nedsmeltninger, selv når det ikke kører så holder vi et vist niveau.

Jeg synes det er ved at være en ynk at læse alle de negative kommentarer, vi er trods alt stadig den klub i Superligaen som har lukket færrest mål ind i sæsonen. Vores målscore er ligeså god som Aabs. Vi har leveret stabilt over en rigtig rigtig lang periode, gennem hele 2013 har vi nærmest været forrygende. Nu går det så mindre heldigt og vi har tabt tre hjemmekampe i træk, det er alle selvfølgelig trætte af, men vi skal sgu nok komme i gang igen, og jeg tror ikke en meter på at Aab bare vinder de sidste syv kampe. Vi lever endnu, så træk nu lige vejret derude ;) :mrgreen:

oros

Indlæg af oros »

Ravnen... Thumps up!!

NyX

Indlæg af NyX »

[quote="Ravnen" Nu går det så mindre heldigt og vi har tabt tre hjemmekampe i træk, det er alle selvfølgelig trætte af, men vi skal sgu nok komme i gang igen, og jeg tror ikke en meter på at Aab bare vinder de sidste syv kampe. Vi lever endnu, så træk nu lige vejret derude ;) :mrgreen:[/quote]

I princippet er AaB's og de øvrige holds kampe (-udover mod os) ligegyldige lige nu. Og i øvrigt også før da vi var duks. Hvis der skal metal i hus så skal der point, og helst 3 i hver kamp, på kontoen i samtlige kampe frem.

AaB vinder, tror jeg, heller ikke resten. De har (ligesom os) flere opgør mod hold der enten spræller i bunden eller kæmper om pladserne subtoppen og de europæiske pladser. Og de har før vist sig at have problemer mod fx Farum, ligesom de jo (er set før :) ) kunne tabe pokalfinalen (gerne med karantæner osv.) og samtidig gå kold i ligaen efter et ellers storartet raid i forårskampene.

Men igen, der er kun et hold der kan afgøre, hvor vi ender og det tror jeg på vil lykkes med bravur! ;)

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Ravnen skrev:Jeg synes det er ved at være en ynk at læse alle de negative kommentarer, vi er trods alt stadig den klub i Superligaen som har lukket færrest mål ind i sæsonen. Vores målscore er ligeså god som Aabs. Vi har leveret stabilt over en rigtig rigtig lang periode, gennem hele 2013 har vi nærmest været forrygende. Nu går det så mindre heldigt og vi har tabt tre hjemmekampe i træk, det er alle selvfølgelig trætte af, men vi skal sgu nok komme i gang igen, og jeg tror ikke en meter på at Aab bare vinder de sidste syv kampe. Vi lever endnu, så træk nu lige vejret derude ;) :mrgreen:
Og jeg syntes det er ved at være en ynk, at Kritik,negative kommentarer eller overdrevet positive kommentarer altid skal peges ud og kommenteres. Det er vel en debatside, så tag da debatten op, uden at pege fingre.

Man savner efterhånden Fcmreal eller hvad han hed :roll:

Ja vi har haft en flot sæson. Men det er jo ikke sæsonen som helhed, folk er skuffet over. Det er den seneste tid og hvad vi står til at miste, trods hvor gode muligheder vi havde bygget op. Så er det da fint at vi har lukket færrest mål ind eller vores målscore er ligeså god som Aab. Vi har så bare tabt 2 kampe mere end Aab og faktisk en mere end Fck, dertil skal lægges vores 3 seneste nederlag på hjemmebane.

Jeg tror heller ikke at Aab bare vinder de sidste 7 kampe. Vi lever så længe det er matematisk muligt. Men jeg tror så heller ikke på at vi vinder 2 kampe mere end Aab ud af de sidste 7. Så kan man kalde mig negativ, eller kritisk. Jeg vælger at se mig selv være realistisk.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

pr0j3ct skrev:

Han findes stadig.. bare under et nyt navn..

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

DenStolteJyde skrev:
pr0j3ct skrev:

Nej.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Administrator skrev:
DenStolteJyde skrev:
pr0j3ct skrev:

Nej.

Hvis du siger det så må vi vel antage at det passer..

4904

Guldkampen

Indlæg af 4904 »

Endnu en AAb sejr - det gør det der skal til, og må jo nok også erkendes som mestre efterhånden, men nøj hvor er det surt, at Glenn ikke har formået, at rykke mesterskabet til Herning med den historiske chance der var, det er lige til, at blive tosset over, at vi evig og altid skal være nr. 2... :cry:

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

4904 skrev:Endnu en AAb sejr - det gør det der skal til, og må jo nok også erkendes som mestre efterhånden, men nøj hvor er det surt, at Glenn ikke har formået, at rykke mesterskabet til Herning med den historiske chance der var, det er lige til, at blive tosset over, at vi evig og altid skal være nr. 2... :cry:
Vi skal ikke tude over, at Aab har spillet flot fodbold igennem hele sæsonnen. Hvis vi kunne have undgået alle de skader som vi er ramt af, kunne vi bestemt også have præsteret bedre og måske stadig have haft 1 pladsen. Vi har ret til at være kede af, at foråret gik som det gjorde, da vi jo altid håber og tror at gutterne vil vinde, men der kan stadigvæk komme flot spil samt mange point på kontoen. Vi skal ikke tude over vores nuværende placering, gutterne har gjort det ok, med små udfald, og det skyldes nok primært skaderne samt karantænerne. Glen samt trænerstaben skal for alt i verden stilles til ansvar for forårssæsonnens de-route. Vi skal fortsat støtte op og tro på en topplacering om så det bliver en 1,2 eller 3 plads. Hellere en topplacering end, at være indrullet i striden i bunden. Tro på, at spillerne altid gør hvad de kan.
Hvis vi mister troen og den gode indstilling samt super opbakning, kan det sagtens nå, at gå af H til, i resten af sæsonnen - Kom ind i kampen og forbliv en endnu mere loyal og trofast fcm'er. Det kan vi alle bruge fremadrettet.

Låst