Stemning på MCH-arena...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
figofan

Stemning på MCH-arena...

Indlæg af figofan »

Efter kampen i dag er der mange der evaluerer spillernes og trænerteamets indsats. Jeg har lyst til at evaluere lidt på tilskuernes indsats, som bestemt heller ikke minder om noget der er et tophold værdigt.
Kampen igennem var de fanatiske af Black-wolvesmedlemmerne dog godt med og gav en helt fin lydkulisse, hvilket de også skal have stor ros for. TAK FOR DET!

Resten af stadion synes jeg derimod er nærmest pinlig. Fra min placering på stadion har jeg ret godt overblik over de to tribuner på langsiderne, og her er stemningen så godt som ikke eksisterende. Nå jo, man pifter spillerne ud til pausen, mens der i både 1 og 2 halvleg blev sparet meget på både applaus og stemmebånd.

Jeg savner simpelthen at der vises noget mere klubfølelse, ligeså snart det går dårligt for FCM i en periode gør man dem til grin og tager nærmest afstand fra klubben. Det høres også rundt om i byen at folk ikke viser den repekt klubben fortjener, nederlag eller ej.

Når jeg tænker på den kulisse der var i Ålborg sidste weekend, bliver jeg næsten misundelig. Er det virkelig bare fordi hovedparten af tilskuerne på MCH er lidt for sindige "westjyder" der ikke tør vise følelser. Jeg er sikker på det giver en masse til spillerne hvis hele stadion bakker op. Hvis stemingen "koger" vil dette uden tvivl også påvirke modstandere og lægge pres på dommerne.

Jeg var skuffet da jeg forlod MCH-arena i dag, men det var i lige så høj grad over publikum som over spillerne.

Hvis FCM skal ha vores hjælp til at vinde DM, kan det gøres langt bedre end tilfældet var i dag!

PS: vil lige gøre opmærksom på at jeg ikke er en af dem der står sammen med BW eller er aktivt med i noget arbejde. Er bare en "almindelig" FCM fan der har kommet på stadion i mange år!

5915

Re: Stemning på MCH-arena...

Indlæg af 5915 »

Hørt hørt....
Vil give dig helt ret i at man selvfølgelig forlod stadion igår trist til mode over det ærgerlige nederlag, men mest af alt ærgerlig over den manglende respekt overfor spillere og trænere, med denne tarvelige pibekoncert.
Jeg stod på Unibet, et godt stykke til venstre for ASA og her var stemningen nærmest ikke eksisterende... Det eneste man bidrog med var netop pibekoncert og uhørte, pinlige eder og forbandelser.
Det er godt nok en skidt opførsel, og desværre ikke noget der opildner nye fans på lægterne, til at komme igen.
Der var netop igår rigtig mange nye potientielle kunder/fans på stadion. Mange af dem børn som jo gerne skulle komme fremover.....og så er det dælme noget l... at de bliver "opdraget" til at pibe og råbe ad spillerne.

Hvordan får vi oplært disse "fans", såvel forældre som børn til at positiv sang og gejst smitter til spillerne, mens pibekoncert og svinske tilråb selvfølgelig virker totalt modsat?

Kan en folder fra spillerne, hvori man forklarer vigtigheden af positiv opbagning, gøre en forskel og give stof til eftertanke?
FCM- always

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Sådan har det alle dage været, og sådan vil det alle dage være.

Jeg har hørt mange idioter på både Ikast Stadion, Herning Fremad og og på MCH arena.

At tro, at man kan få alle til at vende og kun ytre sig positivt, svarer til at tro på guddommelig indblanden.

Ja, det er træls at høre på. Men de er lige så meget en del af det, at gå på stadion som at opleve de der synger og laver tifo.

Så ro på, det vil aldrig ændre sig.

5915

Indlæg af 5915 »

Kan man mon "fange" nogle af disse gamle gnavne gniere ved at synge "Vi er Jyderne"-mod Sjællænder holdene?

Eller er det bare om at opgive og ikke spilde flere tanker/energi på det?
FCM- always

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

PH1978 skrev:Sådan har det alle dage været, og sådan vil det alle dage være.

Jeg har hørt mange idioter på både Ikast Stadion, Herning Fremad og og på MCH arena.

At tro, at man kan få alle til at vende og kun ytre sig positivt, svarer til at tro på guddommelig indblanden.

Ja, det er træls at høre på. Men de er lige så meget en del af det, at gå på stadion som at opleve de der synger og laver tifo.

Så ro på, det vil aldrig ændre sig.
Jeg er enig i, at der altid vil være idioter tilstede, der opfører sig tåbeligt. Men det vi kan ændre, er den reaktion andre fans kommer med. Hvis 'den hårde kerne' af fans og dem der skaber stemningen, gør alt hvad de kan for at overdøve pibekoncerter, og dermed viser, at det ikke er måden at gøre det på - og den måde vi ønsker at behandle holdet, så kan man håbe, at der over tid vil opstå en anden kultur og de medløberfans der står og piber, ikke bliver dominerende. Det skal ikke være sejt eller accepteret at pibe af eget hold i løbet af kampene. Der skal vi bakke op.
Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen. Folk skal fatte, at det ikke er en film eller et teaterstykke de kigger på, men et stykke virkelighed, som de selv kan være med til at påvirke. Hvis ikke det kører godt, så gælder det om at hjælpe med at ændre det - ikke om at håne spillerne.
Vi drømmer alle om guld, og hjemmepublikummet skulle gerne være noget der hjalp på vejen mod guld - ikke en hæmsko.

oros

Indlæg af oros »

5915 skrev:Kan man mon "fange" nogle af disse gamle gnavne gniere ved at synge "Vi er Jyderne"-mod Sjællænder holdene?

Eller er det bare om at opgive og ikke spilde flere tanker/energi på det?
Jo, vi skal prøve. Jeg ved ikke, om vi kan 'fange de gnavne', men der er en pointe i at finde noget, der kan 'brænde igennem'!

Jeg vil dog foreslå at synge 'Vi er ulvene' fremfor 'jyderne' - dem er der jo mange af. Men prøv at synge 'og vi vil altid være med som nummer 12' og få det til at brænde igennem som ' Vi er ulvene'. Nej, vel?

Det er mange ord komprimeret i én linje, og det kan man bare ikke gøre med samme styrke. En ide?

@Kent
Jeg er 100% enig!

Besvar