Guldkampen
Re: Guldkampen
Det har han bare ikke været særlig tit 
Det ser faktisk ud til Janssen fik 90(!) minutter mod SønderjyskE i reserveligaen.
I opstarten har han også fået en del minutter.
Hvem ved om han kommer til at spille en rolle mod FCK? Han besidder trods alt en del rutine, på trods af de mange skader og manglende målform.
I opstarten har han også fået en del minutter.
Hvem ved om han kommer til at spille en rolle mod FCK? Han besidder trods alt en del rutine, på trods af de mange skader og manglende målform.
Heldigvis har vi på nuværende tidspunkt også en anden, skarp angriber i form af Duncan, så der er alt muligt grund til at kunne tage det stille og roligt med at få Janssen tilbage igen.
Jeg glæder mig dog til, det sker - Jeg rater ham ret højt, når han er i topform. Spørgsmålet er dog, hvor han evt. skulle spille, men det er jo et luksusproblem
Jeg glæder mig dog til, det sker - Jeg rater ham ret højt, når han er i topform. Spørgsmålet er dog, hvor han evt. skulle spille, men det er jo et luksusproblem
- DenStolteJyde
Og det er så her hele problemet ligger.. Der har godt nok ikke været ret mange kamp hvor han har været 100% klar.. Men ja, hvis han bliver 100% klar og måske for nogle minutter i benene i nogle reserveholdskampe osv. så vil han da nok være 1. reserve for duncan.Ravnen skrev:Janssen er en rigtig god angriber, han har været god for os når han ellers har været klar.
Men PT er Paul imo den næste i køen såfremt duncan skulle rage en skade til sig.
Farlige Frank optræder vel i princippet stadig på listen over spillere i FCM, men jeg tror ikke vi kommer til at se meget mere til ham..
Kunne Tim være en mulighed på kanten? Syntes det ser ud til, at både ham og Paul spillede sammen i reservekampen, og det så ud til at Tim spillede kant i forhold til den opstilling der var på fcm.dk.
Musefiu spillede sig i hvert fald ikke nærmere holdet i lørdags, og Tim kunne vel være en mulighed hvis ikke Pione er klar til start, eller Rilwan ikke kan spille hele kampen.
Musefiu spillede sig i hvert fald ikke nærmere holdet i lørdags, og Tim kunne vel være en mulighed hvis ikke Pione er klar til start, eller Rilwan ikke kan spille hele kampen.
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
Hold da kæft en sejr i går! Det gav virkelig ny næring til gulddrømmen, og der er vel ikke mange, der kan sige sig helt fri for at have fået en smule guldfeber!
Men det er ikke slut endnu. Slet ikke. Faktisk vil jeg tværtimod mene, at det hele lige er begyndt.
Sidegevinsten ved gårsdagens ydmygelse af FCK (det var en dejlig sætning at skrive
) er nemlig, at vi nu ikke længere kan ligge i læ af mediernes fokus på FCK. Nu skal vi vænne os til overskrifter som disse: http://www.bt.dk/superligaen/eksperter- ... er-dm-guld
Hvor de samme 'eksperter', der for 20 timer siden mente, at FCK var storfavoritter til guldet og Cornelius var transfervinduets bedste køb, nu peger utvetydigt på os (og alle har stadig glemt AaB).
Det er en ny dagsorden, og det er med den in mente, at vi nu skal gå de resterende 13 runder i møde. Det bliver en mental udfordring og forhåbentlig tackler vi den bedre end EfB gjorde da de lå til at vinde mesterskabet med 5 runder igen i 2004 (de endte med at tabe 4 ud af de sidste 5) eller OB gjorde, da de også lå til at vinde i forårssæsonen 2009.
Derfor mener jeg, at det er en helt ny fase, som vi går ind i nu. I starten af sæsonen var det sejre og eufori, men hele tiden med et 'der er mange kampe endnu og mon det holder i længden'. I vinterpausen var det 'FCK kan stadig selv afgøre det i de to indbyrdes kampe'. Nu er det: 'FCM bør selv afgøre det'.
Nu er presset åbenlyst og uundgåelig - og vi skal i gang med en meget lang slutspurt. Pointtab til sønderjyske på mandag, vil trække store negative overskrifter. Det er nu, vi for alvor skal stå vores prøve. Det gælder også tilskuerne - forhåbentlig kommer der rigtig mange på stadion på mandag, som vil bakke op gennem alle 90 min i en meget svær kamp. Vi mangler stadig 24-27 point for at være i mål, og selvom det er en dejlig marts-dag i dag, så handler det om at skabe en fantastisk maj-dag. Og det starter på mandag - så få alle I kender med på stadion, så vi kan jagte drømmen i fællesskab.
Men det er ikke slut endnu. Slet ikke. Faktisk vil jeg tværtimod mene, at det hele lige er begyndt.
Sidegevinsten ved gårsdagens ydmygelse af FCK (det var en dejlig sætning at skrive
Hvor de samme 'eksperter', der for 20 timer siden mente, at FCK var storfavoritter til guldet og Cornelius var transfervinduets bedste køb, nu peger utvetydigt på os (og alle har stadig glemt AaB).
Det er en ny dagsorden, og det er med den in mente, at vi nu skal gå de resterende 13 runder i møde. Det bliver en mental udfordring og forhåbentlig tackler vi den bedre end EfB gjorde da de lå til at vinde mesterskabet med 5 runder igen i 2004 (de endte med at tabe 4 ud af de sidste 5) eller OB gjorde, da de også lå til at vinde i forårssæsonen 2009.
Derfor mener jeg, at det er en helt ny fase, som vi går ind i nu. I starten af sæsonen var det sejre og eufori, men hele tiden med et 'der er mange kampe endnu og mon det holder i længden'. I vinterpausen var det 'FCK kan stadig selv afgøre det i de to indbyrdes kampe'. Nu er det: 'FCM bør selv afgøre det'.
Nu er presset åbenlyst og uundgåelig - og vi skal i gang med en meget lang slutspurt. Pointtab til sønderjyske på mandag, vil trække store negative overskrifter. Det er nu, vi for alvor skal stå vores prøve. Det gælder også tilskuerne - forhåbentlig kommer der rigtig mange på stadion på mandag, som vil bakke op gennem alle 90 min i en meget svær kamp. Vi mangler stadig 24-27 point for at være i mål, og selvom det er en dejlig marts-dag i dag, så handler det om at skabe en fantastisk maj-dag. Og det starter på mandag - så få alle I kender med på stadion, så vi kan jagte drømmen i fællesskab.
Der er mulighed for en rigtig spændende næste runde. Vi møder det på papiret dårligste hold i ligaen, det skal simpelthen give en sejr. Vi har før haft det lidt svært med "nemme" kampe, men jeg tror på at vi kan bringe entusiasmen videre fra gårsdagens sejr.
Men der er nogle spændende opgør for vores konkurrenter
AGF - Aab. Det var et rigtig godt tidspunkt at AGF fik en sejr (ude over Sønderjyske), med ny træner og en frisk sejr, er de formentlig klar til at give Aab kamp til stregen på hjemmebane. Jeg tror AGF vinder den kamp.
OB - FCK. OB er lidt i den omvendte verden, de tabte ude mod Esbjerg, efter en sejr over os. Med et såret FCK - muligvis stadig uden Wiland, og helt sikkert uden Cornelius - mod et OB på hjemmebane, er der rimelig gode chancer for at FCK sætter points til. Det kunne godt ligne en uafgjort.
Vinder vi samtidig over Sønderjyske, så er stillingen
1. FCM 42 point
2. Aab 34 point
3. FCK 32 point
Så lugter det seriøst af guld?
Men der er nogle spændende opgør for vores konkurrenter
AGF - Aab. Det var et rigtig godt tidspunkt at AGF fik en sejr (ude over Sønderjyske), med ny træner og en frisk sejr, er de formentlig klar til at give Aab kamp til stregen på hjemmebane. Jeg tror AGF vinder den kamp.
OB - FCK. OB er lidt i den omvendte verden, de tabte ude mod Esbjerg, efter en sejr over os. Med et såret FCK - muligvis stadig uden Wiland, og helt sikkert uden Cornelius - mod et OB på hjemmebane, er der rimelig gode chancer for at FCK sætter points til. Det kunne godt ligne en uafgjort.
Vinder vi samtidig over Sønderjyske, så er stillingen
1. FCM 42 point
2. Aab 34 point
3. FCK 32 point
Med et godt resultat mod SE, så har vi jo faktisk en ægte 'guldkamp' på udebane mod ÅB i runden efter (den i går var jo mod et midterhold i sammenligning). Den bliver ekstremt vigtig. Point der, og jeg er meget mere rolig.Ravnen skrev:
Det vil være klassisk FCM at smide det hele mod SDE, så det er vigtigt vi maner til besindighed!
Men ellers så er det meget positivt at vi pludselig skiftede noget rutine ind på banen i form af Hedi, Janssen og Femi. Ved godt ingen af dem er på andet end 80-90%, men det er trods alt bedre end nogle knægte som Møller og Gemmer, som helst ikke skal spille nogen rolle i dette forår.
De SKAL ikke byde ind med noget rutine som kan bibringe ro i slutfasen, hvor vi ellers har tabt mange point i efteråret.
Kan sagt det før, men kan vi holde sammen på holdet og ikke løbe ind i for mange skader på nøglepositioner, så tror jeg på det!
Et hold med Lössl, Bak, Sviatchenko, Banggaard, Juelsgaard, Izunna, Sly, Rilwan (Pione), Andersson, Poulsen og Duncan, mener jeg afgjort har guldpotentiale!
Men ellers så er det meget positivt at vi pludselig skiftede noget rutine ind på banen i form af Hedi, Janssen og Femi. Ved godt ingen af dem er på andet end 80-90%, men det er trods alt bedre end nogle knægte som Møller og Gemmer, som helst ikke skal spille nogen rolle i dette forår.
De SKAL ikke byde ind med noget rutine som kan bibringe ro i slutfasen, hvor vi ellers har tabt mange point i efteråret.
Kan sagt det før, men kan vi holde sammen på holdet og ikke løbe ind i for mange skader på nøglepositioner, så tror jeg på det!
Et hold med Lössl, Bak, Sviatchenko, Banggaard, Juelsgaard, Izunna, Sly, Rilwan (Pione), Andersson, Poulsen og Duncan, mener jeg afgjort har guldpotentiale!
Ekstrabladet er den største joke. http://ekstrabladet.dk/sport/kommentare ... 230030.ece
Som en fra nationen peger på ... http://ekstrabladet.dk/ekstra/klummer/a ... 222507.ece
Men ellers fantastisk kamp i går uden tvivl noget der i mine øjne ligger på højde med 5-0 sejren over Brøndby i 2003.
det eneste minus igår var at Carsten Werge var utrolig partisk at høre på.
Som en fra nationen peger på ... http://ekstrabladet.dk/ekstra/klummer/a ... 222507.ece
Men ellers fantastisk kamp i går uden tvivl noget der i mine øjne ligger på højde med 5-0 sejren over Brøndby i 2003.
Hvornår har Werge nogensinde været et positivt indslag?SMadsen91 skrev: det eneste minus igår var at Carsten Werge var utrolig partisk at høre på.
Men hvem er favoritter?Madsen91 skrev:Ekstrabladet er den største joke. http://ekstrabladet.dk/sport/kommentare ... 230030.ece
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 230093.ece
Vi kunne heldigvis ikke høre Werge i Parken.
En svær beslutning: http://www.bt.dk/superligaen/fcm-traene ... guldkampen
Så er der maksimalt pres på os i morgen, alle konkurrenterne vandt. Men jeg tror nu også at vi klarer den, det skal vi, hvis vi ikke kan slå Sønderjyske på hjemmebane, så har vi slet ikke fortjent at ligge nr et 
Jeg flytter lige et indlæg fra skadestråden:
Lige nu må der være fuld fokus på ÅB som trussel.
Det kommer til at gøre ondt, og kommer til at koste dem direkte i tabellen. Det er selvfølgelig et spinkelt grundlag, men i denne sæson har FCK lavet 1,8 points med NJ på banen (15 kampe) og 1,17 points UDEN NJ på banen (6 kampe). Det giver dem flere hovedpiner: De skal både lukke hullet på 8 points til os, og finde 0,63 points 'ekstra' i hver af de næste otte kampe. Bliver allerede spændende i dag, om de overhovedet har værktøjerne til at åbne SE op. Jeg tvivler faktisk.Kent skrev: Jeg er ikke for fin til at glæde mig over andres ulykke: http://www.bold.dk/nyt/FCK-bet-Joergens ... -seks-uger
Klar svækkelse af FCK.
Lige nu må der være fuld fokus på ÅB som trussel.