Fcn - Fcm

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Tucker82

Re: Fcn - Fcm

Indlæg af Tucker82 »

Super kamp idag. Spillet flyder og vi havde klart det bedste spil. Så vi kan fint være tilfreds med at taber 2-1, hvis vi er heldige, så kan vi om 2 runder overlade 1. Pladsen til Viborg, så bliver den på jyske hænder.( ifølge bw må man ikke vise sin utilfredshed, så derfor dette positive indlæg)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

For helvede, det er stadig røvirriterende at tabe. Intet nyt der.

Det har ligget i kortene længe, at vi snart måtte tabe en kamp. Ærgerligt, at det lige skal være mod Brixtoftes udvalgte på Superligaens skamplet af et stadion. Jeg havde hellere hjulpet SønderjyskE.

Den eneste forhåbning, jeg har, er, at alle mesterskabstosserne bliver væk fra stadion, så vi kan få bygget en solid opbakning op til holdet igen, for det er nu, de har brug for det.

Pokalkampen må gå, som den nu kan, men jeg har allerede flået d. 3. november ud af kalenderen. Esbjerg skal jordes på tribunen.

ArneR

Indlæg af ArneR »

Cortez skrev:Arh, ok at være skuffet, men så ringe var vi heller ikke.

Men di har ret i, at der var skarpheden til forskel.

/Cortez
Nemlig Cortez, og så lige det faktum, at flere af vore spillere har underpræsteret både i dag, og de seneste kampe. Det sjove er, at vi mod Viborg d. 8. november, faktisk kan risikere at blive overhalet i suppen, og ja af hvem. Netop Viborg. Håber godt nok vores gutter finder formen igen.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Tror bare vi skal køre drømmen i garage og være ærlige og sige at ikke magter at levere på et stabilt nok niveau. Det har altid været FCMs achilles hæl og er det stadig..

Det er virkelig en skam, for der går vel mindst 10-15 år igen før at FCK leverer på samme niveau som i år..

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Sylvester skrev:Tror bare vi skal køre drømmen i garage og være ærlige og sige at ikke magter at levere på et stabilt nok niveau
Bak - høne uden hoved. Burde skamme sig over sin indsats. Tog nogle latterlige fejlsatsninger.
Sviatsjenko- tag hans to mobiler fra ham indtil han igen har Fokus. Forsømte sine markeringer ved begge mål.
Curth- har ikke en berettigelse på holdet, da han trækker niveauet ned.
Glen- ingen rød tråd i spillet, og kun sporadisk det presspil han havde annonceret.
Pione- hvorfor bruger vi ikke ham i en kamp hvor resten af spillerne ikke kommer med noget som helst kreativt frem af banen?

Det er en bitter måde at tabe den første kamp på, for SÅ gode var FCN heller ikke.....

Glem pokalen, vi vil se en trodsreaktion mod EfB og VFF.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Sylvester skrev:Det er virkelig en skam, for der går vel mindst 10-15 år igen før at FCK leverer på samme niveau som i år..
Arrh, i både 2008 og 2012 lykkedes det da for mindre hold at vippe dem af pinden. Jeg tvivler ærligt talt på, at de kommer til at vinde ti år i streg.

I år er jeg dog slet ikke overbevist om, at FCK bliver så dårlige. Deres pointsnit under Ståle Solbakken er mesterskabsklasse, og hvis de fortsætter dét, så betyder Ariel Jacobs' fem kampe sgu nok ikke ret meget i sidste ende. Så vinder FCK alligevel (hvilket de også bør med den trup).

Vi skal i det hele taget stoppe den snak om stillingen i maj. Vi skriver oktober, folkens! Realitetssans nu.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Acebone skrev:
Sylvester skrev:Det er virkelig en skam, for der går vel mindst 10-15 år igen før at FCK leverer på samme niveau som i år..
Arrh, i både 2008 og 2012 lykkedes det da for mindre hold at vippe dem af pinden. Jeg tvivler ærligt talt på, at de kommer til at vinde ti år i streg.

I år er jeg dog slet ikke overbevist om, at FCK bliver så dårlige. Deres pointsnit under Ståle Solbakken er mesterskabsklasse, og hvis de fortsætter dét, så betyder Ariel Jacobs' fem kampe sgu nok ikke ret meget i sidste ende. Så vinder FCK alligevel (hvilket de også bør med den trup).

Vi skal i det hele taget stoppe den snak om stillingen i maj. Vi skriver oktober, folkens! Realitetssans nu.
Dengang kom FCK jo ikke så skidt i gang og mig bekendt, har vi aldrig nogensinde været foran dem med 12 point og suverænt i spidsen for ligaen? FCK kommer til at snitte lavere end normalt, det kan næsten ikke undgås.

Og pak nu det ævl med realitetssans væk! Kig på hvordan de andre underpræsterer, hvordan vi selv er kommer i gang og hvilket profilmateriale vi selv har. FAT DET! Chancen er aldrig større end i år!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vil sige det diplomatisk. Fcn har marginalerne på deres side i dag. Ja de skulle jo ske, at vi mistede point så op på hesten igen og vind i pokalen, for vi kan vinde over Fcn, men det er et svært hold, at spille imod.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Sylvester skrev:Dengang kom FCK jo ikke så skidt i gang og mig bekendt, har vi aldrig nogensinde været foran dem med 12 point og suverænt i spidsen for ligaen? FCK kommer til at snitte lavere end normalt, det kan næsten ikke undgås.

Og pak nu det ævl med realitetssans væk! Kig på hvordan de andre underpræsterer, hvordan vi selv er kommer i gang og hvilket profilmateriale vi selv har. FAT DET! Chancen er aldrig større end i år!
Slap nu lidt af med den debatstil. Det er trættende.

Det kræver bare et enkelt kig på formtabellen for at se, hvor sæsonen bærer henad. FCK kører, som de skal, og hvis de fortsætter, så får de en fin sæson, lidt under FCK-standard, men det er heller ikke dårligt. Der er ikke noget, vi kan gøre ved det (ud over at slå dem selv, naturligvis). Ja, det var sjovt med Ariel Jacobs så længe det varede, men nu har Solbakken taget over:

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/d ... d=10127312

Jeg ved ikke, hvordan du synes vores "profilmateriale" er, men resten af ligaen har da også udmærkede spillere. FCK er f.eks. klart bedre på papiret i mine øjne. Et mesterskab kræver det lange seje træk, og faktum er, at vores hold er meget urutineret i at tage netop dét. Så kan det jo være ret ligegyldigt, hvor stor du ellers synes, chancen er.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Jeg forstår ikke behovet for - på det generelle plan - at tale vores eget hold ned og tale FCKs hold op.

Faktum er at vi har vist det klart højeste topniveau hidtil i denne sæson af alle klubberne i ligaen. Inklusive FCK.

På den baggrund er det ekstra skuffende når FCM i flere kampe i træk underpræsterer, navnlig nogle af de spillere der med rette kan forventes noget af! Ingen nævnt ingen glemt.

Det er vel også derfor Glen nu er ude med en gevaldig skideballe til spillerne efter dagens kamp.

Problemet er bare at den "balle" kom 2 kampe for sent så nu risikerer vi den omvendte effekt eller at den får negativ virkning.

I 3-4 kampe er de dårlige slutfacit blevet bortforklaret med "utur" "stolpe ud" "dommerkendelser" osv. Selvom noget af det har været gangbart burde trænerstaben PROAKTIVT have forhindret det der skete i dag - og have sat holdet MENTALT op til at præstere. Det har været for meget laizze-faire den seneste tid, og reaktionen kommer desværre lidt sent. Men vores forspring gør samtidig at den måske ikke kommer FOR sent.

Hvis ikke vi tror på de kan gå hele vejen kan vi ikke forvente at spillerne det gør......

Jeg har ændret min signatur - og fjerner den først igen hvis det matematisk bliver umuligt.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Jeg forstår ikke behovet for - på det generelle plan - at tale vores eget hold ned og tale FCKs hold op.
Det synes jeg søreme heller ikke, jeg gør. Er det forkert at sige, at FCK på papiret har det bedste hold? Fodbold bliver jo heldigvis ikke afgjort på papiret, så det er ikke ligefrem en dommedagsprofeti. Det virker bare ret sandsynligt, at de kunne ende med at stikke af med guldet deres form in mente. Det kan også blive et helt tredje hold.
Faktum er at vi har vist det klart højeste topniveau hidtil i denne sæson af alle klubberne i ligaen. Inklusive FCK.
Faktum og faktum... Jeg synes, Esbjerg har vist et mindst lige så højt topniveau, og FCK mod AaB var en klassisk cruise control-kamp fra deres side - når det er allermest irriterende.

Men hey - Superligaen bliver ikke afgjort på topniveau. Den bliver afgjort på at slæbe flest point hjem over 33 runder. Det handler om stabilitet. Det er så banalt, at det virker utroligt at skulle pointere det igen.
På den baggrund er det ekstra skuffende når FCM i flere kampe i træk underpræsterer, navnlig nogle af de spillere der med rette kan forventes noget af! Ingen nævnt ingen glemt.
Med den logik underpræsterer alle hold jo i løbet af en sæson. Jeg ved ikke, om det er helligbrøde at sige det, men jeg synes ikke, vi har underpræsteret i forhold til det, vi er vant til.
Hvis ikke vi tror på de kan gå hele vejen kan vi ikke forvente at spillerne det gør......
Endnu en gang noget underligt noget at skrive. Jeg tror på sejr hver eneste kamp. Til gengæld er jeg voldsomt træt af de folk, der sidder og pifter på stadion, fordi holdet spiller uafgjort. Det er, som om det er værre, fordi vi fik en god start.
Jeg har ændret min signatur - og fjerner den først igen hvis det matematisk bliver umuligt.
OK.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Jeg synes ikke FCKs bedste startellever er bedre end vores. De har ikke engang en ordentlig angriber. Jeg kan gå med til at deres trup allerede nu er bredere end vores, og forventeligt endnu bredere efter nytår. Spillemæssigt har det været på det jævne, og de har haft en del marginaler med sig, og dommerhjælp i forhold til os på hjemmebane. Lars J burde være udvist i sidste runde (og han er en vigtig brik) omvendt blev vores Izunna udvist for et non-frispark!

Alle bliver ved med at nævne at vi stadig mangler at møde dem 2 gange og at de vil vinde. Det mantra hopper jeg ikke med på. Der er mindst lige så stor mulighed for at vi vinder begge de kampe, som at de gør.

EFB har svinget en del i den hjemlige liga, men hvis du regner deres Europæiske kampe med kan man godt argumentere for at også har et højt topniveau. Det virker bare mere skrøbeligt end vores og EL vil tære på deres kræfter tror jeg.

Jeg synes de sidste 4-5 kampe har være nedadgående. Efter at vi holdt op med at score på dødbolde har vi mistet meget skarphed - i begge ender.

Enig i at pifte fordi vi får uafgjort ikke er optimalt. Jeg har dog ikke oplevet pibekoncerter endnu i denne sæson.

Nok nærmere indebrændthed i de kampe vi burde have vundet - FCN falder ikke nødvendigvis i den katagori men kan godt forstå Glens skideballe. Det var på tide..

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

FCM Fan nr. 1 skrev:Jeg synes ikke FCKs bedste startellever er bedre end vores.
Det vil jeg så påstå, at den er. Derfor var det fantastisk, at taktikken og det mentale var helt skævt på deres hold i de første fem kampe. Spiller for spiller er FCK bedre over det meste af linjen.
De har ikke engang en ordentlig angriber.
De mangler en decideret topangriber, men når man kan hutle sig igennem med Nicolai Jørgensen, vil jeg mene, man er okay stillet. Vi har ingen til at tage over for Duncan, hvor de kan vælge mellem Santin, Pourie, Adi og Vetokele.
Jeg kan gå med til at deres trup allerede nu er bredere end vores, og forventeligt endnu bredere efter nytår. Spillemæssigt har det været på det jævne, og de har haft en del marginaler med sig, og dommerhjælp i forhold til os på hjemmebane.
Det er bare ikke unormalt, desværre. Om dommerne også bliver lidt påvirkede af Parken, som mange udebanehold gør, ved jeg ikke, men jeg synes, man har hørt den sang før. Jeg forventer ingen hjælp fra den front.
Alle bliver ved med at nævne at vi stadig mangler at møde dem 2 gange og at de vil vinde. Det mantra hopper jeg ikke med på. Der er mindst lige så stor mulighed for at vi vinder begge de kampe, som at de gør.
Det synes jeg nu ikke, alle siger. Men kampen i Parken vil blive meget afgørende for sæsonen, ser det ud til.
EFB har svinget en del i den hjemlige liga, men hvis du regner deres Europæiske kampe med kan man godt argumentere for at også har et højt topniveau. Det virker bare mere skrøbeligt end vores og EL vil tære på deres kræfter tror jeg.
Nu var det dig, der bragte topniveau på banen. For så vidt mener jeg ikke, det kan bruges til ret meget, men jeg synes, Esbjerg har vist højt niveau i mere end bare EL-kampene. De har kørt flere hold rundt i store perioder - heldigvis har det tæret på kræfterne med deres mange kampe, men det stopper jo på et tidspunkt.
Enig i at pifte fordi vi får uafgjort ikke er optimalt. Jeg har dog ikke oplevet pibekoncerter endnu i denne sæson.
Efter FCV var der decideret pibekoncert. Delvist efter Randers-kampen også. Det er pinligt.

oros

Indlæg af oros »

Efter FCV var der decideret pibekoncert. Delvist efter Randers-kampen også. Det er pinligt.

Det er tåkrummende pinligt og fuldstændig uacceptabelt som starten på sæsonen i øvrigt har været! Det er når spillet halter på banen, der er størst brug for opbakning! Den kan vi give i stedet for at opføre os som en flok forkælede tøser! :oops:

I øvrigt er jeg i alt væsentligt enig med acebone: vi kan ikke slå FCK på spillematerialet. Det er ganske enkelt ikke en mulighed. Skal vi snyde dem for mesterskabet, skal det ske ved kontinuerligt at slå alle de andre hold.

Jeg tror 69 points bliver minimum for guldet i år. Det kræver 45 points i de resterende kampe eller et snit på 2,25 pr kamp. Så deeet...

Fokus på næste kamp i stedet, det er sagen! Skal vi være enige om, at jo dårligere det går på banen, jo højere synger vi? Det er vejen frem!! Vil du hellere pifte - så gå hjem! :!:

Skovmand

Indlæg af Skovmand »

Acebone skrev:For helvede, det er stadig røvirriterende at tabe. Intet nyt der.

Det har ligget i kortene længe, at vi snart måtte tabe en kamp. Ærgerligt, at det lige skal være mod Brixtoftes udvalgte på Superligaens skamplet af et stadion. Jeg havde hellere hjulpet SønderjyskE.

Den eneste forhåbning, jeg har, er, at alle mesterskabstosserne bliver væk fra stadion, så vi kan få bygget en solid opbakning op til holdet igen, for det er nu, de har brug for det.

Pokalkampen må gå, som den nu kan, men jeg har allerede flået d. 3. november ud af kalenderen. Esbjerg skal jordes på tribunen.

Hvis ikke holdet gider eller er motiveret, kan du skrige dig selv ihjel. Holdet er fuld af profiler, men ingen tager ansvar, alle spiller som en flok individualister ikke som hold

Besvar