Transfervinduet sommer 2013
Re: Transfervinduet sommer 2013
Mig bekendt var spillerens skadesproblemer fremme allerede da vi signede ham. A SE så valgte at bruge ham alligevel, har helt sikkert ikke gjort noget godt, men kendt, det var det.
/Cortez
/Cortez
Jeg husker, at der var snak om ham og et par andre SE-profiler op til premieren mod os, så skaden var sikkert kendt. Han spillede dog 90 min der og igen ugen efter mod Randers. Skulle vi have droppet signingen på grund af en skade, der gjorde ham tvivlsom til de første kampe? Det er en tand for bagklogt for min smag. Jeg er ret sikker på, at Sønderjyske gik i panik, fordi de kom dårligt fra start, og brugte ham på trods af skaden.Cortez skrev:Mig bekendt var spillerens skadesproblemer fremme allerede da vi signede ham. A SE så valgte at bruge ham alligevel, har helt sikkert ikke gjort noget godt, men kendt, det var det.
/Cortez
Nu begynder det snart at se alvorligt ud: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... fcm-farvel
Med Albæk væk, Hedi og Rilwan langtidsskadede, så har vi altså ikke råd til også at miste Danny og Sly, hvis ikke vi ønsker at gentage sidste efterår.
Med Albæk væk, Hedi og Rilwan langtidsskadede, så har vi altså ikke råd til også at miste Danny og Sly, hvis ikke vi ønsker at gentage sidste efterår.
Kan ikke se hvorfor du er utryg, Kent. Vi har jo afløserne klar fra akademiet.
Ironi ER anvendt.
/Cortez
Ironi ER anvendt.
/Cortez
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... fcm-farvel
Sly 70% sikker på et skifte i dette transfervindue...
Sly 70% sikker på et skifte i dette transfervindue...
synes ikke at der er noget odiøst i at Sly forventes solgt...Kent skrev:Nu begynder det snart at se alvorligt ud: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... fcm-farvel
Hvis vi i alle de sidste år har skreget på bedre økonomi er det jo en forudsætning vi ikke kan undgå
Økonomien er i højsædet i disse år, og det må så forventes at koste i tabellen - det er der desværre ikke noget at gøre ved
Skader gør det jo ikke ligefrem bedre, men så må vi håbe at de spillere der er tilbage, og evt dem man kan få ind til en fair pris kan gøre det der skal til
Som fans må vi bare tage til takke med nogle magre år, og dem som ikke kan klare det, må jo bare drosle ned på deres tiltro og opbakning og så måske komme tilbage når de føler at det går godt igen (IKKE møntet på DIG Kent!! )
Cortez skrev:Kan ikke se hvorfor du er utryg, Kent. Vi har jo afløserne klar fra akademiet.
Ironi ER anvendt.
/Cortez
Jeg synes at FCM´s udmelding omkring, at de i dette transfervindue gerne vil sælge 2-4 profiler samtidig med at de mener, at de har afløserne klar fra akademiet er fuldstændigt naivt og mangel på realitetssans. Desuden så er denne melding, ved at være lidt en farce overfor os fans, der sidder på lægterne år efter år. Hvis man som fan er interesseret i talentfodbold, så tager man da ud og ser lavere rangerende fodbold fx Danmarksserien. Men når vi som fans betaler relativt mange penge for at se superligafodbold, så forventer vi også, at holdet er sammenspillet fra sæsonenes start samt ikke bliver ved med at snakke om udvikling. Det eneste der tæller er point på tavlen.
Jeg syntes ikke man kan kræve at vi ikke bruger vores talenter bare fordi nogle fans mener de betaler en høj pris for at gå til fodbold.
Sæsonkort koster fra 595 kroner. Det er 35 kroner pr. kamp. Det kan du ikke se meget fodbold for selv i de lavere rangerede rækker.
Så kan man sige at nogle sæsonkort til FCM's kampe koster mere. Men så er differencen man betaler (i mine øjne) for at sidde ned.
Sæsonkort koster fra 595 kroner. Det er 35 kroner pr. kamp. Det kan du ikke se meget fodbold for selv i de lavere rangerede rækker.
Så kan man sige at nogle sæsonkort til FCM's kampe koster mere. Men så er differencen man betaler (i mine øjne) for at sidde ned.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
-
Jesper BW1100
Jeg er ked af hvis det lyder lidt hårdt, men det er nærmere dig der er naiv og mangler realitetssans i forhold til FCMs situation.Gubbi77 skrev: Jeg synes at FCM´s udmelding omkring, at de i dette transfervindue gerne vil sælge 2-4 profiler samtidig med at de mener, at de har afløserne klar fra akademiet er fuldstændigt naivt og mangel på realitetssans. Desuden så er denne melding, ved at være lidt en farce overfor os fans, der sidder på lægterne år efter år. Hvis man som fan er interesseret i talentfodbold, så tager man da ud og ser lavere rangerende fodbold fx Danmarksserien. Men når vi som fans betaler relativt mange penge for at se superligafodbold, så forventer vi også, at holdet er sammenspillet fra sæsonenes start samt ikke bliver ved med at snakke om udvikling. Det eneste der tæller er point på tavlen.
Vi ejer ikke kongens mønt. Vores tidligere års fuldstændig horrible og katastrofale økonomiske ageren har bragt os i den situation vi er i nu. Og så kan vi fans ellers skabe os alt det vi vil, for det bliver ikke anderledes, hvis der ellers skal genskabes et minimum af tillid til vores økonomiske formåen i FCM.
Du kan roligt regne med at selvom Steinlein udadtil agerer lykkelig over Albæk-salget, er han næppe tilfreds med kun at få 5 mio for en spiller hvis værdi nærmere er 8-10 mio, uagtet at han har udløb næste år. Men, som Albæk også selv siger her: http://www.bold.dk/nyt/Albaek-FCM-tid-slutter-lykkeligt , havde vi ikke råd til at forlænge, og derfor var vi presset og kunne ikke tillade os at være kræsne med tilbud.
Så kan vi sagtens sidde og surmule som fans, men det er tingenes tilstand. Indkøb som bl.a. Danny Califf, Ken Fagerberg, Ibrahim Gnanou, Petter Furuseth, Filip Marcic, Sergej Dadu, Jonas Borring, Maros Klimpl, Arek Onyszko og Ken Ilsø er i mere eller mindre grad blevet foretaget med hovedet under armen, og har kostet os ufattelig mange penge i indkøb og afskrivninger.
Så hvis man vil holde med en klub der de kommende år spenderer en masse penge på nyindkøb skal man nok overveje at skifte sin FCM-trøje ud med en anden.
For de kommende år står den på smalhals. Vi må håbe at de unge der får chancen griber den, og så må vi fans ellers klemme ballerne sammen også og bakke op. Vi har jo selv været med mens vi førte os frem med flyvske og urealistisk høje økonomiske armbevægelser. Så må vi sq også vise vores loyalitet, når der endelig vises bare lidt økonomisk mådehold og realisme.
Vi får uden tvivl ikke samme kvalitet i spillet som for et par år siden, men man kan jo håbe det bliver starten på en æra med unge drenge der bryder igennem og præsterer godt, så vi kan få økonomien på ret køl, og så igen kan tillade os at agere lidt på transfermarkedet. Lidt ala FCNs proces.
Men den er lang, hård og sej!
Syntes faktisk det bliver en spændene tid.Jesper BW1100 skrev:Jeg er ked af hvis det lyder lidt hårdt, men det er nærmere dig der er naiv og mangler realitetssans i forhold til FCMs situation.Gubbi77 skrev: Jeg synes at FCM´s udmelding omkring, at de i dette transfervindue gerne vil sælge 2-4 profiler samtidig med at de mener, at de har afløserne klar fra akademiet er fuldstændigt naivt og mangel på realitetssans. Desuden så er denne melding, ved at være lidt en farce overfor os fans, der sidder på lægterne år efter år. Hvis man som fan er interesseret i talentfodbold, så tager man da ud og ser lavere rangerende fodbold fx Danmarksserien. Men når vi som fans betaler relativt mange penge for at se superligafodbold, så forventer vi også, at holdet er sammenspillet fra sæsonenes start samt ikke bliver ved med at snakke om udvikling. Det eneste der tæller er point på tavlen.
Vi ejer ikke kongens mønt. Vores tidligere års fuldstændig horrible og katastrofale økonomiske ageren har bragt os i den situation vi er i nu. Og så kan vi fans ellers skabe os alt det vi vil, for det bliver ikke anderledes, hvis der ellers skal genskabes et minimum af tillid til vores økonomiske formåen i FCM.
Du kan roligt regne med at selvom Steinlein udadtil agerer lykkelig over Albæk-salget, er han næppe tilfreds med kun at få 5 mio for en spiller hvis værdi nærmere er 8-10 mio, uagtet at han har udløb næste år. Men, som Albæk også selv siger her: http://www.bold.dk/nyt/Albaek-FCM-tid-slutter-lykkeligt , havde vi ikke råd til at forlænge, og derfor var vi presset og kunne ikke tillade os at være kræsne med tilbud.
Så kan vi sagtens sidde og surmule som fans, men det er tingenes tilstand. Indkøb som bl.a. Danny Califf, Ken Fagerberg, Ibrahim Gnanou, Petter Furuseth, Filip Marcic, Sergej Dadu, Jonas Borring, Maros Klimpl, Arek Onyszko og Ken Ilsø er i mere eller mindre grad blevet foretaget med hovedet under armen, og har kostet os ufattelig mange penge i indkøb og afskrivninger.
Så hvis man vil holde med en klub der de kommende år spenderer en masse penge på nyindkøb skal man nok overveje at skifte sin FCM-trøje ud med en anden.
For de kommende år står den på smalhals. Vi må håbe at de unge der får chancen griber den, og så må vi fans ellers klemme ballerne sammen også og bakke op. Vi har jo selv været med mens vi førte os frem med flyvske og urealistisk høje økonomiske armbevægelser. Så må vi sq også vise vores loyalitet, når der endelig vises bare lidt økonomisk mådehold og realisme.
Vi får uden tvivl ikke samme kvalitet i spillet som for et par år siden, men man kan jo håbe det bliver starten på en æra med unge drenge der bryder igennem og præsterer godt, så vi kan få økonomien på ret køl, og så igen kan tillade os at agere lidt på transfermarkedet. Lidt ala FCNs proces.
Det er jo nu akademiets arbejde skal stå sin prøve og bevise sig som et af Danmarks bedste talent udviklere.
Kig mod Bif og se hvor mange af deres unge spillere som Patrick Silva og Frederik Holst der givet et godt indtryk selvom de nærmest først i 12/13 sæsonen spillede deres første seniorkamp.
Det er præcis det vores akademister skal gøre nu hvor de får chancen for det.
Andre Rømer viste rigtigt godt vejen for de andre før han blev skadet syntes jeg.
Er udemærket klar over den økonomiske situation og at vi ikke formår at hente forstærkninger. Det betyder dog ikke at jeg behøver at synes om det.
Jeg har bare ikke rigtig mod på endnu en sæson, hvor spændingsmomentet er hvorvidt vi magter at blive oppe. Det er ikke derfor jeg sidder på lægterne. Så kan vi snakke klubfølelse i med- og modgang og rigtige kontra forkælede fans alt det vi vil.
At jeg bliver 'overfaldet' af alle de "rigtige" fans nu, er jeg udemærket klar over. Der findes bare også sådan nogen som mig, der bare ikke synes det der foregår, er godt nok.
/Cortez
Jeg har bare ikke rigtig mod på endnu en sæson, hvor spændingsmomentet er hvorvidt vi magter at blive oppe. Det er ikke derfor jeg sidder på lægterne. Så kan vi snakke klubfølelse i med- og modgang og rigtige kontra forkælede fans alt det vi vil.
At jeg bliver 'overfaldet' af alle de "rigtige" fans nu, er jeg udemærket klar over. Der findes bare også sådan nogen som mig, der bare ikke synes det der foregår, er godt nok.
/Cortez
Spicker skrev:Syntes faktisk det bliver en spændene tid.Jesper BW1100 skrev:Jeg er ked af hvis det lyder lidt hårdt, men det er nærmere dig der er naiv og mangler realitetssans i forhold til FCMs situation.Gubbi77 skrev: Jeg synes at FCM´s udmelding omkring, at de i dette transfervindue gerne vil sælge 2-4 profiler samtidig med at de mener, at de har afløserne klar fra akademiet er fuldstændigt naivt og mangel på realitetssans. Desuden så er denne melding, ved at være lidt en farce overfor os fans, der sidder på lægterne år efter år. Hvis man som fan er interesseret i talentfodbold, så tager man da ud og ser lavere rangerende fodbold fx Danmarksserien. Men når vi som fans betaler relativt mange penge for at se superligafodbold, så forventer vi også, at holdet er sammenspillet fra sæsonenes start samt ikke bliver ved med at snakke om udvikling. Det eneste der tæller er point på tavlen.
Det er jo nu akademiets arbejde skal stå sin prøve og bevise sig som et af Danmarks bedste talent udviklere.
Kig mod Bif og se hvor mange af deres unge spillere som Patrick Silva og Frederik Holst der givet et godt indtryk selvom de nærmest først i 12/13 sæsonen spillede deres første seniorkamp.
Det er præcis det vores akademister skal gøre nu hvor de får chancen for det.
Andre Rømer viste rigtigt godt vejen for de andre før han blev skadet syntes jeg.
Er fuldstændig enig, det bliver da fedt at få en masse nye unge spillere op og de er sikkert meget sultne for at bevise at de også høre til på suppe holdet.
Tror også at det på sigt kan give meget større afkast af sig i spiller salg, hvad kunne vi ikke have fået for viktor Fischer hvis han havde haft bare en enkelt sæson i suppen ?
Lad os bruge de næste par sæsoner på at få økonomien på ret køl igen så har vi også råd til at holde lidt længere på vores super talentet.
- DenStolteJyde
Cortez skrev:
/Cortez
Hvis det der foregår lige nu ikke er godtnok hvad er så? at man holder på alle spillere og går ud og køber 5 nye og går konkurs om ½ år?
-
Jesper BW1100
Jeg tvivler på at det er mange der synes det er fedt, at vi har økonomiske problemer. Nuvel bliver det spændende at se en masse nye unge spillere. Men i den ideelle verden havde vi en sund økonomi, så vi selv kunne bestemme hvornår vores spillere skulle sælges og til hvad pris. Og så havde vi også råd til en erstatning, hvis det var nødvendigt. Men sådan er det bare ikke. Og det må man acceptere, og agere ud fra. Det hjælper ikke vores unge trup at fansene surmuler, uagtet det da er pisseærgerligt at se en mand som Albæk ryge for småpenge.
Problemet i dette som sker med at vi skal sælge en del spillere i dette vindue.
1. Vores ledelse som har vist i 2 år at vores økonomi er elendig er at vi ikke som en ansvarlig ledelse har formået at sælge spillere over de 2 sidste vinduer og gøre overgangen lidt mere lemplig for de unge spillere som skal ind og tag over.
2. Nu skal de unge slå til og kan risikerer at stå på egne ben hvis man ser på de resterende spillere i truppen kan det ofte ske at spillere som Bak-Kolja-Tim-Hedinson- er skadet og vil virklig stå alene med opgaven, hvor jeg syntes personligt at vores u-19 spillere ikke er så spændende som tidligere, det er nok også fordi vi har solgt de bedste fra den trup.
3. Vi må bare tro på truppen og klubben og se om der ikke er 2 hold som er dårligere ind os.
4. Måske invester gruppen vil skyde penge i endnu en ung spillere som kan sælges videre, jeg tænker på Yousof Poulsen Lyngby.
5. Hvad vil det koste at skal ud og investere til vinter hvis vi er langt efter en rednings plads.
1. Vores ledelse som har vist i 2 år at vores økonomi er elendig er at vi ikke som en ansvarlig ledelse har formået at sælge spillere over de 2 sidste vinduer og gøre overgangen lidt mere lemplig for de unge spillere som skal ind og tag over.
2. Nu skal de unge slå til og kan risikerer at stå på egne ben hvis man ser på de resterende spillere i truppen kan det ofte ske at spillere som Bak-Kolja-Tim-Hedinson- er skadet og vil virklig stå alene med opgaven, hvor jeg syntes personligt at vores u-19 spillere ikke er så spændende som tidligere, det er nok også fordi vi har solgt de bedste fra den trup.
3. Vi må bare tro på truppen og klubben og se om der ikke er 2 hold som er dårligere ind os.
4. Måske invester gruppen vil skyde penge i endnu en ung spillere som kan sælges videre, jeg tænker på Yousof Poulsen Lyngby.
5. Hvad vil det koste at skal ud og investere til vinter hvis vi er langt efter en rednings plads.