Proces eller udeomssnak?
Re: Proces eller udeomssnak?
Kunne vi ikke lade være med at smadre endnu en tråd, og i stedet på fredelig vis udfordre Hekler ved at opfordre ham til at komme med et substantielt svar på MCDK's fine debatoplæg?
Uagtet Heklers klodsede facon her, så ville jeg faktisk gerne høre et bud på problemstillingen fra folk, som følger træningen tættere end de fleste af os har mulighed for.
Uagtet Heklers klodsede facon her, så ville jeg faktisk gerne høre et bud på problemstillingen fra folk, som følger træningen tættere end de fleste af os har mulighed for.
Hekler skrev:Folk der mener man har ret til holdninger, bør holde sig fra diskussioner, de bliver bare kede af det når de finder ud af at man ikke har ret til at udtale dem uden at blive udfordret.mancitydk skrev:
Jeg har ret til min holdning og du har ret til din. .
Jo jo, hør nu her Hekler. Når jeg skriver at du har ret til din mening og jeg til min, er det såmænd ikke fordi jeg ikke kan tåle at blive udfordret af dig, snarere tværtimod. Det er såmænd bare for at fortælle dig at jeg ikke rigtigt tager mig af at du bliver sådan lidt småfornærmet. Jeg ved godt at du ser et stort lys i Glen og Steinlein, men du må så også bare bære den tort at det ikke er alle der er helt enige i den analyse, og jeg ved at rigtigt mange journalister blev noget nær chokeret over Steinleins holdning til de kedelige beskyldninger mod akademispillerne (ikke at jeg vil blande den sag yderligere ind, men blot påpege at ikke alle er så ukritiske overfor projektet i FCM just nu) og hvorom alting er så kan det ikke nytte noget at gå med skyklapper på pt.
Omvendt, når det så er sagt, så må jeg også vedkende mig at jeg ikke ved om "processen" fungerer til lørdagens træning (hvilket var det jeg ville frem til i mit tidligere oplæg) MEN i søndagens kampe ser det ikke ud til at fungere at vi gerne vil være boldbesiddende for enhver pris. Jeg mener, ligesom Sylvester, at det ofte får vores spil til at virke krampagtigt og lidt "landsholdsagtigt" med to skridt frem og et tilbage. Og det får os i hvert fald ikke til at virke målfarlige senest bevist i vores kamp mod Esbjerg.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet
Nu deler jeg lige din sætning op så jeg kan kommenterer på delelementerne sådan som jeg føler de sidder sammen.
Vi får afstemt og nogen har måske en lille flig af af viden som dem der har nok selv kan forstå men alle de andre er udenforstående.
Spillerne ankommer vi hilser, får et par ord med nogen. Trænerne ankommer og hilser, endnu en omgang snak.
Mens spillerne varmer op så snakker vi skader, spillernes udvikling, og de sidste kampe. Her deles folk gerne i mindre grupper og diskuterer.
Efter træningen er der ofte en stund til lidt snak med trænere eller spillere hvis man ellers byder sig lidt til.
Jeg kan kun anbefale det.
Processen som jeg fornemmer du lidt nedlande kalder det, er uafhængig af resultaterne i hvert fald det omfang at man kan få ro til at arbejde med de elementer i spillet man gerne vil. Der er ingen korrekt eller forkert metode, kun solidt håndværk hvor man retter til efterhånden.
Men da vi bruger mange kræfter både i vores pres spil og når vi spiller bolden frem i anden zone så er det en nødvendighed at vi kan hvile med bolden og spille den rundt nede bagi så vi kan hvile lidt.
Jeg har svaret opdelt i punkter, hvis vi skal diskuterer videre så nøjes bare med at citerer de dele som du kommenterer på.
Det er jo ikke folk men deres ideer der er baggrunden for om man får tiltro til dem. Det er derfor også muligt at være enig i nogle handlinger/ideer uden at skulle stå til ansvar for alt de gør.mancitydk skrev: Jeg ved godt at du ser et stort lys i Glen og Steinlein, men du må så også bare bære den tort at det ikke er alle der er helt enige i den analyse,
Fint nok, men hvad mener du og hvorfor? Jeg har lavet en længere indlæg som er mit definitive indlæg i den debat.mancitydk skrev: og jeg ved at rigtigt mange journalister blev noget nær chokeret over Steinleins holdning til de kedelige beskyldninger mod akademispillerne (ikke at jeg vil blande den sag yderligere ind, men blot påpege at ikke alle er så ukritiske overfor projektet i FCM just nu)
Det er jo netop et problem hvis man ikke ser ordenligt på tingene men i stedet forstørre eller formindsker vigtigheden efter omstændighederne.mancitydk skrev: og hvorom alting er så kan det ikke nytte noget at gå med skyklapper på pt.
En lørdagstræning fungerer på den måde at de sædvanlige (aka. de syv små dværge) og eventuelle gæster, ankommer til træningen. Folk deler ud af deres observationer, rygter og de sidste nyheder. Det er den måde jeg får fundet ud af om jeg kan få noget bekræftelse på noget af det jeg har hørt.mancitydk skrev: Omvendt, når det så er sagt, så må jeg også vedkende mig at jeg ikke ved om "processen" fungerer til lørdagens træning (hvilket var det jeg ville frem til i mit tidligere oplæg)
Vi får afstemt og nogen har måske en lille flig af af viden som dem der har nok selv kan forstå men alle de andre er udenforstående.
Spillerne ankommer vi hilser, får et par ord med nogen. Trænerne ankommer og hilser, endnu en omgang snak.
Mens spillerne varmer op så snakker vi skader, spillernes udvikling, og de sidste kampe. Her deles folk gerne i mindre grupper og diskuterer.
Efter træningen er der ofte en stund til lidt snak med trænere eller spillere hvis man ellers byder sig lidt til.
Jeg kan kun anbefale det.
Processen som jeg fornemmer du lidt nedlande kalder det, er uafhængig af resultaterne i hvert fald det omfang at man kan få ro til at arbejde med de elementer i spillet man gerne vil. Der er ingen korrekt eller forkert metode, kun solidt håndværk hvor man retter til efterhånden.
Jeg tror du får meget svært ved at få nogen til at sige vi skal være bold besiddende for en hver pris.mancitydk skrev: MEN i søndagens kampe ser det ikke ud til at fungere at vi gerne vil være boldbesiddende for enhver pris.
Men da vi bruger mange kræfter både i vores pres spil og når vi spiller bolden frem i anden zone så er det en nødvendighed at vi kan hvile med bolden og spille den rundt nede bagi så vi kan hvile lidt.
To ting. For det første er spillet jo ikke lagt op efter hvad det ser ud til for dig, og andre men der er en faktisk ide bag. For det andet så er der jo to hold på banen, og kampen mod EFB beviser bare at hold nogle gange annullerer hinanden i en sådan grad at intet fungerer. Det er vel knapt en fejl bed taktikken, eller??mancitydk skrev: Jeg mener, ligesom Sylvester, at det ofte får vores spil til at virke krampagtigt og lidt "landsholdsagtigt" med to skridt frem og et tilbage. Og det får os i hvert fald ikke til at virke målfarlige senest bevist i vores kamp mod Esbjerg.
Jeg har svaret opdelt i punkter, hvis vi skal diskuterer videre så nøjes bare med at citerer de dele som du kommenterer på.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
/Hekler
[/quote]
To ting. For det første er spillet jo ikke lagt op efter hvad det ser ud til for dig, og andre men der er en faktisk ide bag. For det andet så er der jo to hold på banen, og kampen mod EFB beviser bare at hold nogle gange annullerer hinanden i en sådan grad at intet fungerer. Det er vel knapt en fejl bed taktikken, eller??
Jeg har svaret opdelt i punkter, hvis vi skal diskuterer videre så nøjes bare med at citerer de dele som du kommenterer på.[/quote]
Hm jeg vil jo så netop mene at når man ser en række kampe, hvor tingene ikke fungerer, så er det efter min mening den idé, som jeg ved Gud da også regner/håber på at der er, der så ikke virker.
Og lige netop kampen mod Esbjerg er et eksempel på at vi bare ikke har en plan B, der bliver bare lidt farlig for modstanderen, og faktisk er Esbjerg jo tættest på sejren i slutminutterne. Så at du mener det ikke er vigtigt at jeg som tilskuer kan se at der er en ide i spillet synes jeg ærligt talt er en smule arrogant og nedladende holdning at indtage... problemet er nok bare, at det er FCM i en nøddeskal pt, sådan som jeg ser det i hvert fald.
To ting. For det første er spillet jo ikke lagt op efter hvad det ser ud til for dig, og andre men der er en faktisk ide bag. For det andet så er der jo to hold på banen, og kampen mod EFB beviser bare at hold nogle gange annullerer hinanden i en sådan grad at intet fungerer. Det er vel knapt en fejl bed taktikken, eller??
Jeg har svaret opdelt i punkter, hvis vi skal diskuterer videre så nøjes bare med at citerer de dele som du kommenterer på.[/quote]
Hm jeg vil jo så netop mene at når man ser en række kampe, hvor tingene ikke fungerer, så er det efter min mening den idé, som jeg ved Gud da også regner/håber på at der er, der så ikke virker.
Og lige netop kampen mod Esbjerg er et eksempel på at vi bare ikke har en plan B, der bliver bare lidt farlig for modstanderen, og faktisk er Esbjerg jo tættest på sejren i slutminutterne. Så at du mener det ikke er vigtigt at jeg som tilskuer kan se at der er en ide i spillet synes jeg ærligt talt er en smule arrogant og nedladende holdning at indtage... problemet er nok bare, at det er FCM i en nøddeskal pt, sådan som jeg ser det i hvert fald.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet
Dit problem ar at du fejlfinder på resultater. Man kan jo kun træne spillet ikke resultatet.mancitydk skrev: Hm jeg vil jo så netop mene at når man ser en række kampe, hvor tingene ikke fungerer, så er det efter min mening den idé, som jeg ved Gud da også regner/håber på at der er, der så ikke virker.
Dår nu man formår i store dele af kampen at holde ro over spillet kontrollerer bolden og spille den op nede bag fra samt skabe chancer, men alligevel taber på to dødbolde. Hvad tror du så man gør???
Hvis du mener man går hjem og træner dødbolde, så har vi problemet. For så fejlfinder man og det eneste man får ud af det er spillere der mister viljen til livet. Det er derfor hold i krise først for alvor er fucked når træneren giver op og gør som sponsorerne vil have eller man skifter til en træner der er ansat til at "rette op" Det siger jo sig sig selv at når man skifter fagfolk ud men nogen der selv synes de ved hvad der skal til så går det galt.
Hvis du er i byen med en god ven og hver gang i tager hjem så har han scoret og du har ikke. Det går ellers meget godt med at finde søde piger, det er bare lige den der med at lukke den. Hvad tænker du så, jeg må nok heller se at bruge noget mere tid i centeret så jeg kan få store muller og gå efter platinblonde der er blevet glemt i cancergrillen som har en lille hund i en taske og en amar plade. Eller tænker du at den type du godt kan lide der fungerer det du plejer at gøre, så en vi kan jo følges hjem jeg skal alligevel samme vej og min cykel er i uorden, giver dig tid til at gøre det sidste indtryk? For du værner om miljøet spiser udelukket økologisk (Fra nu i hvert fald).
Jeg håber min pointe kommer igennem, ellers så var det en fornøjelse at skrive alligevel
/Hekler
/Hekler
Haha... Du får du 5/5 for det eksempel Hekler! Tak for dagens sjoveste indlæg!Hekler skrev:
Hvis du er i byen med en god ven og hver gang i tager hjem så har han scoret og du har ikke. Det går ellers meget godt med at finde søde piger, det er bare lige den der med at lukke den. Hvad tænker du så, jeg må nok heller se at bruge noget mere tid i centeret så jeg kan få store muller og gå efter platinblonde der er blevet glemt i cancergrillen som har en lille hund i en taske og en amar plade. Eller tænker du at den type du godt kan lide der fungerer det du plejer at gøre, så en vi kan jo følges hjem jeg skal alligevel samme vej og min cykel er i uorden, giver dig tid til at gøre det sidste indtryk? For du værner om miljøet spiser udelukket økologisk (Fra nu i hvert fald).
Ja altså det jeg har gang i er forhåbentligt den ædle kunst at fortælle en historie der afslører højere sandheder....eller også så er det bare udenomssnak!?Starbucks skrev:Haha... Du får du 5/5 for det eksempel Hekler! Tak for dagens sjoveste indlæg!Hekler skrev:
/Hekler
/Hekler
Dit problem ar at du fejlfinder på resultater. Man kan jo kun træne spillet ikke resultatet.Hekler skrev:mancitydk skrev: Hm jeg vil jo så netop mene at når man ser en række kampe, hvor tingene ikke fungerer, så er det efter min mening den idé, som jeg ved Gud da også regner/håber på at der er, der så ikke virker.
Dår nu man formår i store dele af kampen at holde ro over spillet kontrollerer bolden og spille den op nede bag fra samt skabe chancer, men alligevel taber på to dødbolde. Hvad tror du så man gør???
Nu skal jeg ikke blande mig i jeres lille diskusion men et lille indspark vil jeg gi. Problemet i mange kampe i efteråret er jo at vi ikke magter det spil i mange kampe og ender med et spark fra de bagerste som simpelthen ikke er stærke nok i deres bold omgamg efter min mening, og næste problem er jo at vi ikke skaber ret meget i kampene vi har vel aldrig haft et FCM hold som skaber så lidt chancer. Næste problem er jo hvis trænerne ikke går hjem og træner i andre spil muligheder ind den du nævner for så er de ikke deres job voksen, man skal altid ha flere strenge at spille på, selv Barcalona træner i at spille mere direkte i visse situationer og modstaner.
Det var netop just også min pointe. Er da glad for at jeg ikke står alene med de tanker mnm123.mnm123 skrev:Hekler skrev:mancitydk skrev:
Nu skal jeg ikke blande mig i jeres lille diskusion men et lille indspark vil jeg gi. Problemet i mange kampe i efteråret er jo at vi ikke magter det spil i mange kampe og ender med et spark fra de bagerste som simpelthen ikke er stærke nok i deres bold omgamg efter min mening, og næste problem er jo at vi ikke skaber ret meget i kampene vi har vel aldrig haft et FCM hold som skaber så lidt chancer. Næste problem er jo hvis trænerne ikke går hjem og træner i andre spil muligheder ind den du nævner for så er de ikke deres job voksen, man skal altid ha flere strenge at spille på, selv Barcalona træner i at spille mere direkte i visse situationer og modstaner.
Please øv lige alle sammen at citerer rigtigt, det er monster svært at læse...
Jeg kan kun konstaterer at i vil have træneren til at gøre noget som trænere ikke gør af den simple grund at det er en dårlig ide. Fagligt er det simpelthen forkert. men det synes jeg sådan set hele vejen igennem har været mit udgangspunkt.
Jeg kan kun konstaterer at i vil have træneren til at gøre noget som trænere ikke gør af den simple grund at det er en dårlig ide. Fagligt er det simpelthen forkert. men det synes jeg sådan set hele vejen igennem har været mit udgangspunkt.
/Hekler
/Hekler
Og som sædvanlig evner du ikke at argumentere det mindste for dine holdninger. Plejer du ikke at brokke dig over det hos andre.Hekler skrev:Please øv lige alle sammen at citerer rigtigt, det er monster svært at læse...
Hvorfor er det forkert og hvorfor er det en dårlig ide?
Det gør han sådan set også. Prøv at læse dette indlæg.Sylvester skrev:Og som sædvanlig evner du ikke at argumentere det mindste for dine holdninger. Plejer du ikke at brokke dig over det hos andre.Hekler skrev:Please øv lige alle sammen at citerer rigtigt, det er monster svært at læse...
Hvorfor er det forkert og hvorfor er det en dårlig ide?
Det er godt nok næsten lige her over, men det ser ud som om du har overset eller misforstået det...
Nu har jeg i denne tråd været noget efter dig, Hekler, så tak for at du rent faktisk tager dig tid til at forklare dine pointer. Og så en forklaring jeg næsten forstår 
Jeg er - overraskende nok - ikke enig i dine betragtninger. Jeg mener ligesom MCDK, at vi er nødt til at have en plan b, når vores såkaldte grundspil ikke fungerer. Ellers ser vi kampe, som den mod Esbjerg. Og det kan for pokker jo ikke være succeskriteriet, at vi har spillet efter opskriften, hvis ikke det giver points?
Mht. dit eksempel på dødbolde og hvorfor man ikke efterfølgende skal træne dem, er jeg heller ikke enig. Hvis målene piber ind om ørene på dig og de alle sammen er scoret på såkaldte standard situationer, så er du for pokker da nødt til at gøre noget ved det? Så er du da nødt til at få snakket igennem, hvem der gør hvad, hvornår - ligesom du er nødt til at få analyseret, hvorfor holdet går kollektivt ned hver gang vi kommer foran, sådan som vi så mod AGF i dag og så agere på det? Hvorfor bliver vi gang på gang ved med at bakke, så modstanderen kan komme forholdsvis tæt ind under mål og hvorfor lader midtbanen forsvarene i stikken i disse situationer? Det er du da nødt til at få rettet og ikke bare køre på, hvordan vi bedst spiller den op nedefra?
Jeg har skrevet før, at jeg muligvis nok kan se ideen i det, vi prøver at udføre, men der er bare ikke nok, der udfører det, de skal. Vi er med andre ord ikke kommet ret langt i denne såkaldte proces og det synes jeg ærligt talt ikke er godt nok på nuværende tidspunkt. For vi kan vel godt enes om, at formålet med at indføre et nyt spilkoncept var/er at vinde nogle kampe og ikke være tilfreds med at spille bolden rundt i egne rækker?
/Cortez
Jeg er - overraskende nok - ikke enig i dine betragtninger. Jeg mener ligesom MCDK, at vi er nødt til at have en plan b, når vores såkaldte grundspil ikke fungerer. Ellers ser vi kampe, som den mod Esbjerg. Og det kan for pokker jo ikke være succeskriteriet, at vi har spillet efter opskriften, hvis ikke det giver points?
Mht. dit eksempel på dødbolde og hvorfor man ikke efterfølgende skal træne dem, er jeg heller ikke enig. Hvis målene piber ind om ørene på dig og de alle sammen er scoret på såkaldte standard situationer, så er du for pokker da nødt til at gøre noget ved det? Så er du da nødt til at få snakket igennem, hvem der gør hvad, hvornår - ligesom du er nødt til at få analyseret, hvorfor holdet går kollektivt ned hver gang vi kommer foran, sådan som vi så mod AGF i dag og så agere på det? Hvorfor bliver vi gang på gang ved med at bakke, så modstanderen kan komme forholdsvis tæt ind under mål og hvorfor lader midtbanen forsvarene i stikken i disse situationer? Det er du da nødt til at få rettet og ikke bare køre på, hvordan vi bedst spiller den op nedefra?
Jeg har skrevet før, at jeg muligvis nok kan se ideen i det, vi prøver at udføre, men der er bare ikke nok, der udfører det, de skal. Vi er med andre ord ikke kommet ret langt i denne såkaldte proces og det synes jeg ærligt talt ikke er godt nok på nuværende tidspunkt. For vi kan vel godt enes om, at formålet med at indføre et nyt spilkoncept var/er at vinde nogle kampe og ikke være tilfreds med at spille bolden rundt i egne rækker?
/Cortez
Hørt..... Hørt....
Det var PRÆCIS det jeg mente Cortez, thank you
Ligesom dig mener jeg netop heller ikke at det altid er forkert at kigge på ens fejl. Som underviser bliver jeg da også nødt til at rette mine elevers fejl. Selvfølgelig skal man ikke kigge efter fejlene udelukkende for fejlenes skyld, men man bliver da nødt til at sætte ind der hvor det går galt.
Det var PRÆCIS det jeg mente Cortez, thank you
Ligesom dig mener jeg netop heller ikke at det altid er forkert at kigge på ens fejl. Som underviser bliver jeg da også nødt til at rette mine elevers fejl. Selvfølgelig skal man ikke kigge efter fejlene udelukkende for fejlenes skyld, men man bliver da nødt til at sætte ind der hvor det går galt.
Du siger at det er fagligt forkert at vi kunne spille mer direkte i visse situationer, så vil det sie i de år hvor vi vandt medaljer med Erik Rasmussen der spillede vi forkert men vandt sølv, hvad tror du klubben helst vil og spiller og fan samt vores økonomi ? Jeg skriver igen at hvis Glenn ikke magter andet spil kooncept ind det der bliver lagt for dagen pt. så erhan ikke den rette til jobbet.Hekler skrev:Please øv lige alle sammen at citerer rigtigt, det er monster svært at læse...