Realisme efterlyses!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Badcompany

Re: Realisme efterlyses!

Indlæg af Badcompany »

Er godt nok ved at kaste op over at det er så vigtigt at man skal se alle træninger før man kan kalde sig en rigtig FC Midtjylland fan? Skal man stå og råbe i 90 min før man er en rigtig FC Midtjylland fan? Kan man ikke være sur/skuffet/negativ når det ikke lige går som man forventer det og stadig være FC Midtjylland fan? Fordi man ser kritisk på klubben og kommentere det herinde så er man heller ikke en rigtig FC Midtjylland fan? Hvis man ikke ser alle kampe på hjemmebane og udebane så er man heller ikke rigtig FC Midtjylland fan?

Synes det er noget ævl. Der er forskel på hvor stor interessen er ved hver enkelt individ. Samtidig er vi mennesker så vi reagere forskelligt på f.eks modgang, som vi oplever nu. I kan ikke forvente at alt er lyserødt og glade dage.

Jeg er sku ligeså passioneret for FC Midtjylland som mange af jer er, vi har bare forskellige måder at vise det på.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Sylvester skrev:Jeg skal sgu ikke bidrage selv, lad nu være med at bringe det der forvrængede perspektiv ind i debatten og forhold dig til virkelighede. Der findes maks 200-300 aktive fans i FCM og resten deler ikke din ædle syn på hvad fodbold er og hvordan den skal opleves.

Den der "hvad bidrager du selv med?" er en klassisk kommentar, men decideret latterlig at feje kritik væk med. Og den holdning jeg beskriver er fremherskende her, men så sandelig også i FCK, BIF, Aab, OB osv osv. Du har vel selv set hvad kriser og succesbølger har gjort ved deres tilskuertal?

Du må gerne kalde det en syg kultur. Jeg mener slet ikke der er tale om en kultur, men en fremherskende holdning som ikke deler dit syn på hvad fodbold er.
Hvis ikke der er skabt en kultur, er det på høje tid, der bliver det. Fordi du slipper 130 kr. i entré, berettiger det dig så til at råbe en lang række lort efter de 11 på banen? Jeg ved ikke, hvordan du opfører dig på stadion, men hvis det er en opførsel magen til herinde, ville jeg godt nok skamme mig. Tænk sig at føle sig så hævet, at man vil svine folk til på afstand, men ikke tør tage diskussionen face to face..
Hvis du lagde dine kræfter i positiv support til holdet på stadion, kunne det faktisk nok rykke mere, end når du sidder herinde og kloger dig. Men igen, det kræver man tager hænderne op ad lommerne og bidrager. Det er midtjyder ikke meget for.
Jeg forstår dog grundlæggende ikke, hvorfor du bruger din åbenbart dyrebare tid på at se FC Midtjylland spille, hvis de ikke er grundlag for andet end frustrationer i dit liv.
Sylvester skrev:Og nu siger jeg det igen, sådan du er også er med. GU FANDEN kan jeg forvente at Lössl ikke dropper ud det niveau og det uden jeg står i bar mave eller med solbriller på en overskyet dag. Det kan vi med ret og rimelighed FORVENTE.

Min chef FORVENTER også noget af mig og laver jeg fejl i det omfang som Lössl præsterede i søndag, så ville det også få konsekvenser og min chef ville rette kritiske øjne mod mig.

Du strander fuldstændigt her Peter, for selvfølgelig kan vi forvente mene end det vi har set. Selvfølgelig kan vi med ret og rimelighed forvente færre fejl og foræringer. FCM har selv nogle forventninger til holdet og dem går jeg ud fra du er indforstået med vi forholder os til?
Jeg står hverken i bar mave eller med solbriller, men godt forsøgt.
Du tror ikke, Glen forventer noget af Lössl og co.? Du tror ikke, Glen har været pisse-frustreret ovenpå det mega-drop? Du tror ikke, Lössl selv har været det? Hør lige. Du kommer ikke i nærheden af en spiller i vores trup, der er så selvkritisk som Lössl. Det tror jeg seriøst ikke. På dine beskeder herinde virker det til, du tror, det er en samling børnehavebørn, der bliver samlet i rundkreds og der så bliver hørt til hinandens følelser. Det er benhårdt arbejde hver dag på træningsbanen. Jeg er der - jeg ser det med mine egne øjne. Der er ikke nogle, der bare laller den af - hvis de gør, bliver det påtalt.

Fodbold er et spil funderet på håb. Der er intet, der er givet indenfor fodboldverdenen. Derfor kan du - i min verden - intet forvente. Du kan håbe på en masse - så kan man blive ærgerlig (skuffelse hænger uløseligt sammen med noget, man er blevet lovet), eller man kan blive positivt bekræftet i sit håb. Men at møde op på stadion med en forventning om det ene og det andet, det er snotforkælet. Ingen er forpligtet udover sine evner - i øjeblikket rækker evnerne åbenbart ikke længere end det, vi ser, men man kan altid arbejde. Så længe spillerne løber de meter, der er nødvendige og går ind i de nærkampe, de skal, så kan du ikke forlange mere.
Sylvester skrev:Hvad med tid, lyst og vilje? Jeg har fuldtidsarbejde, familie og diverse venner og interesser der skal plejes. Skulle jeg virkelig bruge tiden på at se træninger :roll:
Hvis du vil sidde herinde og føre dig frem som sandhedsvidne om, hvad man burde gøre, ville det give dine ord noget mere vægt, hvis du satte dig ind i tingene...
Sylvester skrev:Det er jo et debatforum det her. Det er såmænd intet der nytter noget, kritik eller ros, men der er nu en årsag til de eksisterer.
Det er jo bare som at slå i en pude. Men det har du åbenbart rigelig tid til, hvorimod tiden ikke rækker til at sætte sig ind i de daglige forhold, klubben har at præstere ud fra. Jeg kan godt se, det er for meget forlangt :)

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Badcompany skrev:Er godt nok ved at kaste op over at det er så vigtigt at man skal se alle træninger før man kan kalde sig en rigtig FC Midtjylland fan? Skal man stå og råbe i 90 min før man er en rigtig FC Midtjylland fan? Kan man ikke være sur/skuffet/negativ når det ikke lige går som man forventer det og stadig være FC Midtjylland fan? Fordi man ser kritisk på klubben og kommentere det herinde så er man heller ikke en rigtig FC Midtjylland fan? Hvis man ikke ser alle kampe på hjemmebane og udebane så er man heller ikke rigtig FC Midtjylland fan?

Synes det er noget ævl. Der er forskel på hvor stor interessen er ved hver enkelt individ. Samtidig er vi mennesker så vi reagere forskelligt på f.eks modgang, som vi oplever nu. I kan ikke forvente at alt er lyserødt og glade dage.

Jeg er sku ligeså passioneret for FC Midtjylland som mange af jer er, vi har bare forskellige måder at vise det på.
Det handler vel i bund og grund om hvilket grundlang man debattere og kritiserer på..
Hvis jeg vil kritiserer fx. Venstres politik, uden at sætte mig ind i det, uden at læse om det og uden måske at se diverse nyheder eller debatter i tv´et, men udelukkende kritiserer dem på nyhedernes højdepunkter, så kritiserer jeg jo ud fra et falsk grundlag..

Det samme gælder jo enhver fodboldklub. Hvem af os ved hvad der foregår til træningen hvis vi ikke er der? Hvem ved om 30% af holdet har siddet over eller kun har siddet på kondi cyklen pga af en mindre skade? Hvem ved hvilke ting der bliver trænet og hvem der præsterer til træning ? Ingen hvis vi ikke af og til slår et smut forbi.

Når folk råber op om Glens dårlige indskiftninger, Bak´s ringes kampe og Lössl dårlige kampe, hvem ved hvad der er sket i træningerne op til? Hvad hvis Bak er den bedste forsvarer vi har ? Hvad hvis baks evner frem i banen bare er så meget bedre end den næst bedste? Hvad hvis Lössl til træning er niveauer over Jakob eller man vurderer at Jakob ikke er klar til superligaen endnu? Hvad hvis 4 ud af de 7 der sidder på bænken ikke har trænet med pga. af små skader?

Som Ross så rigtig siger.. Enhver FCM spiller eller træner er efter træningen åbenhjertigt klar til en fodboldsnak eller konstruktiv kritik hvis man møder op, og jeg er sikker på, at 99% af os vil komme til kort, hvis vi begyndte at diskuterer det taktiske grundlag med vores nuværende trænerstab.. Dertil er de altså for dygtige..

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Badcompany skrev:Er godt nok ved at kaste op over at det er så vigtigt at man skal se alle træninger før man kan kalde sig en rigtig FC Midtjylland fan? Skal man stå og råbe i 90 min før man er en rigtig FC Midtjylland fan? Kan man ikke være sur/skuffet/negativ når det ikke lige går som man forventer det og stadig være FC Midtjylland fan? Fordi man ser kritisk på klubben og kommentere det herinde så er man heller ikke en rigtig FC Midtjylland fan? Hvis man ikke ser alle kampe på hjemmebane og udebane så er man heller ikke rigtig FC Midtjylland fan?
Jeg siger ikke, man skal se alle træninger. Jeg siger blot, det øger vægten bag ens ord, hvis man har et sagligt grundlag at vurdere ud fra. Du vil sandsynligvis ikke godtage min kritik af dit arbejde, hvis ikke jeg sætter mig ind i, hvad dine arbejdsopgaver reelt er.
En kritisk holdning er mere end velkommen i min verden, hvis det sker på et argumenteret grundlag og ikke bare løse skud. Hvis du skal have dine argumenter i orden, kræver det så også bare, man sætter sig ind i tingene - og siden et fodboldholds vigtigste forberedelser foregår på træningsbanen, så må man en tur derud, hvis man for alvor vil diskutere taktikken. Der er bare ikke nogen genvej, selvom det ville være fordelagtigt.
Badcompany skrev:Synes det er noget ævl. Der er forskel på hvor stor interessen er ved hver enkelt individ. Samtidig er vi mennesker så vi reagere forskelligt på f.eks modgang, som vi oplever nu. I kan ikke forvente at alt er lyserødt og glade dage.
Jeg ser ikke nogle, der forventer, det hele er lyserødt og glade dage. Men jeg ser forskel i folks reaktioner, hvor nogle bare kritiserer fra A til Z (uden samtidig at rose, når det er berettiget - det må trods alt være en præmis for at blive taget seriøst), mens andre faktisk overvejer hvordan situationen ser ud generelt og vurderer ud fra det. Jeg havde da også håbet på noget mere hidtil i sæsonen, men fortiden kan ikke ændres, uanset hvor meget l... der bliver lukket ud herinde. Heldigvis er det modgangstider, der definerer folk og skiller fårene fra bukkene, så lur mig om ikke vi kommet stærkere ud på den anden side, selvom nogle folk herinde næsten virker til at satse på en langvarig krise, så man rigtigt kan lukke damp ud.
Badcompany skrev:Jeg er sku ligeså passioneret for FC Midtjylland som mange af jer er, vi har bare forskellige måder at vise det på.
Hvilket jeg heller ikke har sat spørgsmålstegn ved.

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

Edit. Nu er der skrevet et par indlæg siden jeg begyndte på mit eget, så mit indlæg er allerede lidt out-of-date men i får det alligevel :)
Peter Ross skrev: Folk har i øjeblikket travlt med at lægge afstand til deres FCM-tilhørsforhold. Jeg synes, det er pinligt at se på. Især når man ved, de selvsamme folk gerne står i forreste række, så snart vinden vender og resultaterne går vores vej igen. Den grundlæggende forskel på passionerede fans og så de fans, der i øjeblikket har travlt med at svine klubben til, er at de passionerede fans følger klubben pga. kærlighed og stolthed, mens de øvrige følger klubben pga. resultater. Derfor bliver det for mig ALDRIG pinligt at følge Midtjylland, uanset hvordan resultaterne end former sig.
Jeg tror ikke folk har lyst at lægge afstand fra deres FCM-tilhørsforhold. Alene det at folk skriver på graven, er vel udtryk for et engagement og en involvering, der kun kan forklares ud fra de følelser de lægges i klubben. Det er den personlige involvering der udgør fankulturen og grunden til at folk bliver sure og triste, er jo at de håb og drømme(som ofte med en negativ klang bliver betegnet "forventninger") ikke indfries. At der findes en kerne af fanbasen(bla.a. dig) der formår at have et ret lavt ambitionsniveau(vurderet ud fra de betragtninger i finder realistiske) er selvfølgelig helt fint, vi er jo alle forskellige.
Min pointe er bare at de resterende 90 procents holdninger tager udgangspunkt i nuet, og i højere grad baseres på forventningerne inden kampen og adrenalinen efter kampen.
Peter Ross skrev: Det er en sindssyg mærkelig tilgang til verden, at man tror den ændrer sig, hvis bare man sviner nogle til længe nok. Dette er et ærligt og oprigtigt spørgsmål: Tror I, det har en gavnlig effekt? Bliver Bak en bedre forsvarer, fordi man er på nakken af ham? Tager Lössl flere bolde, fordi 2000 mennesker pifter af ham? Scorer Duncan flere mål, fordi man kalder ham tyk?
Du mener simpelthen at hvad der bliver sagt og diskuteret på et debatforum har konsekvens for spillerne? En tyk dreng ved jo godt at han er tyk, og Kristian Bak ved jo godt at han laver fejl.
Det fantastiske ved ulvegraven er at det er en ventil for folks holdninger. Det er ikke alle der har deres gang blandt fodboldinteresserede mennesker, og i sådanne tilfælde er det jo fantastisk at kunne diskutere med passionerede mennesker der har samme interesse som en selv her på graven.
At pifte af Lössl tror jeg de fleste finder utilgiveligt, og det er vel også kun i øjeblikkets frustration og dumhed at folk gør sådan. At man derimod påpeger det i en samtale på et debatforum, hvis præmis netop et at kunne debattere sådanne ting, det er jo indlysende i orden.
Peter Ross skrev: For mig siger det mere om de pågældende menneskers format, end det siger om spillernes evner på banen. Hvis folk havde nosser til at møde op til træningen og konfrontere spillerne, ville jeg tage hatten af, men at folk sidder hjemme bag skærmen med anonyme brugernavne og sviner folk til, det er under lavmålet. Især når de selvsamme folk hyler op over, Glen ikke tager deres meninger seriøst. Kom ud i virkeligheden! Spillerne står gerne til rådighed efter træningerne, hvis nogle har så store problemer med deres formåen, at det skal påtales.
Hvis samtlige utilfredse tilhængere mødte op efter træning og annoncerede deres utilfredshed, så tror jeg ikke ligefrem det ville være konstruktivt for træningen.
Jeg ved ikke om du tror det ville have en effekt? Der er jo ingen her på graven der påstår at have mere viden end Riddersholm og co, og derfor er der jo heller ikke nogen af os der kunne gøre det bedre. Men det her er jo for fanden sofatrænerens legeplads. Her skal jo netop være lov til at komme med sine betragtninger og kritik, velvidende at det aldrig bliver ens egne forslag der kommer til at udgøre en eventuel fremgang i den virkelige verden.

Generelt syntes jeg egentlig at ulvegraven holder et fint niveau.
Eksempelvis er du selv, Peter Ross, en fremragende debattør da du formår at formår at bidrage med argumenter frem for blot udråbs betragtninger.
Man skal bare holde sit i mende, at det altså er et forum på internettet det her. Alene muligheden for at angive et brugernavn mulligør jo anonymiteten, hvilket altid vil resultere i flere bombastiske udråb og ikke altid lige gennemtænkte udsagn.

Det hele kunne være så meget værre. Det er er fremragende at vi har graven til at udtrykke vores meninger på, det er med til at skabe noget dynamik og nogle tanker omkring klubben, som fankulturen forhåbentlig kan gøre gavn af.

Forza FCM!

Martello

Indlæg af Martello »

Bar mave og solbriller er ellers det nye. Jeg har selv set det på Tv, de der mega ægte fans fra de andre klubber gør det! :o

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

+ 1

Jens Mikkelsen

Indlæg af Jens Mikkelsen »

pr0j3ct skrev:

+ 1
+ 1

Get used to it, bedre vidende folk der står til hver anden træning, ved meget mere om fodbold og FCM end alle andre og deres holdninger er mere velbegrundet end andres, derfor har de ret!

Ironi kan være anvendt i ovenstående og undskyld jeg har et arbejde jeg skal passe og bor 1t 30min væk, så jeg ikke rigtig kan nå de daglige træningspas.

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

Desuden nævner nogle stykker at vi glemmer at rose spillerne når det går godt. I har selv nævnt at Glen og/eller spillerne alligevel ikke læser med herinde, er det så ikke bedre vi kommer af med vores gylle herinde end ude på stadion?

Vi skal måske have oprettet en "whiner" tråd hvor man kan få lov til at komme ud med sine frustrationer.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror nu nok at der bliver læst med, det indikterede Glen da kraftigt da han omtalte Ulvegraven i en nyhed for ikke så længe siden.
Derfor skal man jo også tænke sig om, de er jo mennesker som dig og mig, det er så nemt at sige en masse grimme ting om andre mennesker, når man er anonym ;)

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Badcompany skrev:Desuden nævner nogle stykker at vi glemmer at rose spillerne når det går godt. I har selv nævnt at Glen og/eller spillerne alligevel ikke læser med herinde, er det så ikke bedre vi kommer af med vores gylle herinde end ude på stadion?

Vi skal måske have oprettet en "whiner" tråd hvor man kan få lov til at komme ud med sine frustrationer.
Så kan folk vel bare tone rent flag og melde ud, de ikke vil andet end kritisere. Så har man noget, man kan forholde sig til. Hvis du udelukkende kritiserer, uden samtidig at rose, når det er berettiget, er du ikke andet end en brokrøv, men folk har åbenbart ikke så travlt med at opbygge en troværdighed...

Jeg lukker den her. Vi ses i Bern!

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

Ravnen skrev:Jeg tror nu nok at der bliver læst med, det indikterede Glen da kraftigt da han omtalte Ulvegraven i en nyhed for ikke så længe siden.
Derfor skal man jo også tænke sig om, de er jo mennesker som dig og mig, det er så nemt at sige en masse grimme ting om andre mennesker, når man er anonym ;)
Jeg kan sku da godt sætte min navn på min profil hvis det er et problem. Helt ærligt.
Hvis det kan få spillerne, trænerne, ledelsen ud af fatning fordi de får lidt kritik herinde, så ser det godt nok skidt ud. Det er jo en del af den professionalisme som man kan forvente at topidrætsudøvere idag. Og jeg mener helt bestemt at FC Midtjylland går under den kategori med deres lønninger.

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

Ellers må i skrive i forummets retningslinjer at der kun må udtales positiv omtale om klubben/spillerne hvis det er et så stort problem som i gør det til. Det mener jeg bare overhovedet ikke det er.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Ravnen skrev:Jeg tror nu nok at der bliver læst med, det indikterede Glen da kraftigt da han omtalte Ulvegraven i en nyhed for ikke så længe siden.
Mit navn er Brian Hessel Madsen

Jeg bor Monradsgade 12 i Herning

Født i Herning og opvokset i Ikast

Så kan jeg bare give den gas med kritikken ?

Det gas...

Jeg gemmer mig skam ikke, men nu mener jeg også at min kritik normalt er forholdsvis sobert og jeg kan skam også sagtens rose. Der skal være plads til begge dele efter min overbevisning og syntes da også at det er forkert at nogle kun kritiserer, ligeså vel som dem der kun roser.

Og er også personligt imod buh råb...

Generelt:

Og der skal være plads til os alle. Ikke kun de 3-4-5 stykker der ser sig hævet over andre fordi de selv mener at de er de eneste rigtige fans.. fordi at man har overværet en træning eller været på stadion flere gange end en anden.. sikke noget bavl.

Ikke alle har mulighed for at være til hver træning, eller bare få. Ikke alle har mulighed for at være på stadion hver kamp og da endnu mindre på udebane. Så fordi nogle har FCM som daglig hobby er ikke ens betydende med at de er bedre fans eller hævet over andre fans.

Måske burde vi få debatforummet vendt tilbage til at debattere det hold vi alle følger og holder af, i stedet for at fortælle om hvor meget bedre fan den ene er en den anden..

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det var nu heller ikke nogen specifikt jeg mente, synes da nok du plejer at skrive pænt og sobert :mrgreen:

Men ja, hvis man vil stå ved sin kritik uden skærmende anonymitet, så har den mere vægt. Jeg har da også før set Peter skælde ud herinde, så kritikken med at man kun må skrive positivt er en smule forfejlet, det handler om at være realistisk i sin kritik :)

Jeg synes det er flot at vi kan tage sådan en debat her, i visse andre klub-forums sviner brugerne alt og alle til i en hård tone, uden nogen løfter et øjenbryn, det ville jeg synes var pinligt. Så jeg er glad for at der ind i mellem lige bliver kaldt til samling, så vi kan holde et vist niveau herinde :geek:

Besvar