Skal Steinleins udtalelser her ikke tolkes som, at FCM fra nu ikke har flere penge til indkøb. Man handler fra nu af kun hvis man sælger. Så tilgangen af Duncan betyder vel ikke, at et offensivt es er på vej væk?
Vi har efter min mening rigtig mange stærke spillere, og nok angribere til at alt andet end at spille med to angribere ville være spild. Men hvis vi går ud fra vores 4-1-3-2 opstilling, som er fortrukken, så har jeg sgu svært ved at bedømme hvem der skal være startere og hvem der er sat tilbage.
Villafane har en langt bedre teknik end Kolja, men han er hentet ind som en erstatning for Kolja på sigt. Men spørgsmålet er vel bare, om han allerede skal erstatte Kolja fra nu her? Han har kun vist gode takter siden han kom til, og overgangen fra Argentina til Danmark ligner ikke noget der har taget hårdt på ham (rimelig cool alligevel). Jeg synes ikke Kolja for alvor er kommet tilbage på det niveau som han havde inden han drog til Tyskerland - hvor han trods alt var superligaens stærkeste højreback endda over Pospech. Men Kolja er ikke kommet i gear for alvor, og Villafane presser vel allerede meget på, og det kan være det er konkurrence på pladsen der skal til før Kolja for alvor kommer i gear. Men er det så for sent? Villafane ser hvertfald ud til at passe bedre til vores spillestil.
Midterforsvaret trænger vel egentlig bare til at være bedre sammenspillet. Jeg synes situationen ser lidt svær ud for Kibebe, som jeg ellers synes er en kanon spiller, han er sikker i spillet (bortset lige fra Horsens kampen) og han ligner i bund og grund bare en god rubust forsvarsspiller, som vi har længtes efter!. Jeg har det derfor svært med at han skal sidde på bænken, for det er en god spiller! Men jeg tror der skal meget til, at Glen mv. tager vores anfører af holdet, selvom han ikke altid ligner en der er spillet ind på holdet, og så tror jeg også Sviatchenko kan føle sig sikker i forsvaret da han er en ung spiller og der er derfor meget salgspotentiale, og der skal meget til at man tager sådan en spiller af holdet, for han skal jo bare udvikle sig. Og Kibebe bliver nok ikke smidt på backen når vi både har Villafane og Kolja der. Jeg håber bare man vælger det forsvar der skaber mest sikkerhed og det som er bedst for holdet frem for at vælge ud fra andre forhold.
Mht. venstrabacken, den har Julle vel fortsat besat. Dette lyder underligt, men jeg både glæder mig til men frygter også at han bliver solgt, for jeg glæder mig til Lauridsen får en 100% chance der, for han virker til at være en genial venstreback. Dermed ikke sagt, at Julle selvfølgelig også er det. Nogle der kender Lauridsen, som ved om han er træt af ikke at få mere spilletid end tilfældet? For han har alligevel et godt niveau, og man håber snart på noget mere spilletid til ham.
Alt andet end Izunna på den defensive midt ville være grotesk, han er pt. Superligaens overlegent bedste defensive midt. Men hvem skal ellers have plads på vores midtbane? Det er her jeg ser et lille luksusproblem
Tja, jeg ved ikke helt hvordan det skal afsluttes. Men disse - som jeg ser - luksusproblemer er vel noget der opstår, når man skal have en okay bred trup, hvilket er noget man skal når der både er pokalfodbold, europæisk (jeg glæder mig) og ligafodbold. Men læg mærke til, selvom vi har en bred trup, så er der stadig udsigt til spilletid for de unge gutter der er rykket op i truppen! Men nu er det ikke kun dem vi har som indskiftere, hvilket jeg så som en nødvendighed, med alt det fodbold der er udsigt til i efteråret og måske lidt europæisk i foråret også??