Definitionen på lokal er altså 'i andre lande', men derimod ikke såfremt man henter dem i de hjemlige baghaver? I visse tilfælde er den lokale talentudvikling så beskeden at det næppe fører til mere end blot et håb for den pågældende spiller - jeg er enig i at rovdrift på yngre talenter (børn) under 18 kan være stærkt problematisk - men når det kommer til talentudvikling, så er det vel netop et af principperne, at udviklingen skal føre noget med sig for talentet, hvilket såvel kan være succes med sit hold som fx en kontrakt i FCM og en pose penge eller flere til den klub, hvor gutten kommer fra. Det er markedet, også selvom nogen sikkert gerne så en mere rødlig toning af de økonomiske forhold i fodboldens verden....jonas386 skrev:Jeg kan se mit indlæg er noget kluntet formuleret... Men jeg er personligt ikke for eller imod moderne fodbold... Jeg siger bare det er der noget af hadet til FCM kan stamme fra... Både fra AaB fans, men også fra Viborg, BIF og AGF fans.
Der er nogle positive og negative ting ved "moderne fodbold". Jeg er bla imod man henter unge spillere fra andre lande (ikke et angreb mod FCM, blot en holdning helt generelt) da det ødelægger den lokale talentudvikling.
AAB-FCM
Re: AAB-FCM
Med en ung spiller mener jeg ikke en svensker på 19 - 20 år, men helt unge spillere (13, 14, 15 årige) som mange klubber gør. Fabregas, Messi osv... Senest har Barcelona også skrevet kontrakt med en 12(!) årig koreaner, og det mener jeg alligevel er for ungt.NyX skrev:Definitionen på lokal er altså 'i andre lande', men derimod ikke såfremt man henter dem i de hjemlige baghaver? I visse tilfælde er den lokale talentudvikling så beskeden at det næppe fører til mere end blot et håb for den pågældende spiller - jeg er enig i at rovdrift på yngre talenter (børn) under 18 kan være stærkt problematisk - men når det kommer til talentudvikling, så er det vel netop et af principperne, at udviklingen skal føre noget med sig for talentet, hvilket såvel kan være succes med sit hold som fx en kontrakt i FCM og en pose penge eller flere til den klub, hvor gutten kommer fra. Det er markedet, også selvom nogen sikkert gerne så en mere rødlig toning af de økonomiske forhold i fodboldens verden....jonas386 skrev:Jeg kan se mit indlæg er noget kluntet formuleret... Men jeg er personligt ikke for eller imod moderne fodbold... Jeg siger bare det er der noget af hadet til FCM kan stamme fra... Både fra AaB fans, men også fra Viborg, BIF og AGF fans.
Der er nogle positive og negative ting ved "moderne fodbold". Jeg er bla imod man henter unge spillere fra andre lande (ikke et angreb mod FCM, blot en holdning helt generelt) da det ødelægger den lokale talentudvikling.
jonas386 skrev: Med en ung spiller mener jeg ikke en svensker på 19 - 20 år, men helt unge spillere (13, 14, 15 årige) som mange klubber gør. Fabregas, Messi osv... Senest har Barcelona også skrevet kontrakt med en 12(!) årig koreaner, og det mener jeg alligevel er for ungt.
Enig. Det kan (og bør) der ikke være nogen tvivl om
Debatten kunne i dette lys trænge til en nuancering, da vi ikke skal mange år tilbage for at se, hvordan bl.a. FCM - både herhjemme og internationalt - og derefter især herhjemme) blev hængt ud for deres brug af unge afrikanere, mens det samtidig forholdt sig således, at storklubberne - uden de store protester - nærmest udstedte kontrakttilbud på fødegangene rundt om i verden. Den dobbeltmoral hører IMO ikke hjemme nogen steder.
Det er jeg helt enig i... Og jeg synes også det er klamt at hold som Arsenal, Barcelona etc. ikke bliver tiltalt.
- Mini Bager
Penge penge magt og penge.jonas386 skrev:Det er jeg helt enig i... Og jeg synes også det er klamt at hold som Arsenal, Barcelona etc. ikke bliver tiltalt.