Brian Priske

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Brian Priske

Indlæg af Ravnen »

Christian

Indlæg af Christian »

Stoffer skrev:
20. nov 2019, 10:35
Som de fleste nok har set: https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/br ... amarbejdet

Priske med kontrakt til sommeren 2023.
Forventeligt, men stadig rigtig positivt.
Ville være ret imponerende hvis han som den 3. træner indenfor de sidste 6 sæsoner, kan hive et mesterskab hjem til klubben.

Håber han kan rykke os europæisk, så vi også kan blive en international klub.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Christian skrev:
20. nov 2019, 13:57
Stoffer skrev:
Som de fleste nok har set: https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/br ... amarbejdet

Ville være ret imponerende hvis han som den 3. træner indenfor de sidste 6 sæsoner, kan hive et mesterskab hjem til klubben.

Det er pinedød nødvendigt at han skaffer os succes i Europa. Som mindstekrav skal vores udtryk og mod op på et helt andet niveau. Hvis ikke det lykkedes så bør han ikke blive kontraktperioden ud, uanset hvad resultaterne i superligaen måtte være.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Straarup
Kontakt:

Indlæg af Straarup »

mousebreaker skrev:
20. nov 2019, 15:22
Christian skrev:
Stoffer skrev:

Det er pinedød nødvendigt at han skaffer os succes i Europa. Som mindstekrav skal vores udtryk og mod op på et helt andet niveau. Hvis ikke det lykkedes så bør han ikke blive kontraktperioden ud, uanset hvad resultaterne i superligaen måtte være.
Så hvis vi "kun" vinder de næste 3 mesterskaber, skal han fyres i 2022?
// Straarup :fcmwolf:

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Straarup skrev:
20. nov 2019, 21:29
mousebreaker skrev:
Christian skrev:

Så hvis vi "kun" vinder de næste 3 mesterskaber, skal han fyres i 2022?
Hvis vi stadig kommer med et helt og aldeles impotent udtryk i Europa - så ja, så må vi prøve noget nyt. Så kan det være at vi hjemtager the double hvert år det er ligegyldigt i den sammenhæng. Det er ikke i ligaen det næste skridt skal tages. Jeg siger ikke at vi på samme vis som FCK kontinuerligt skal være i gruppespil, men vi skal give os selv chancen på banen. Hvert år.
Vores forretningsmodel er dybt afhængig af det og det samme er dansk fodbold. Vi vil være en katastrofe for dansk fodbold hvis vi som du siger, vinder mesterskabet hvert år og kikser alle chancer for gruppespil igen og igen. Kun fordi FCK på meget heldig/dygtig vis kom forbi Atalanta fik vi ikke et katastrofe år i Europa sidst vi blev mestre. Det ville have spoleret mulighederne for danske hold i Europa de næste 5 år (uden at jeg har sat mig ind i den nye struktur der kommer europæisk, men det er formodentlig ikke til det bedre).

Der er dog lige det lille "men", at hvis ledelsen bliver ved med at sælge fra af bærende kræfter og ikke udviser rettidigt omhu med henblik på nye kræfter, så er man chanceløs som træner
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vi skal fortsætte med at blive bedre, skabe relationer og dygtiggøre os på mange forskellige parametre. Vores indlæg skal for at sige det pænt, sidde lige i skabet hver gang og vores spillere i front, skal være mega skarpe både med hovedet og foden, det er vel derfor at Duncan er hentet ind. Så gerne vi kunne rykke os nogle procenter på standarderne igen. Vores problem er, hvis der pludselig kommer en klub og køber Scholz - så spolerer det Kval. kampene til europa / gruppespil - Relationerne betyder så uendeligt meget, det må vi snart have lært, men igen -hvis pengesækken er stor nok, så er det også svært at sige NEJj til et spillersalg og hvis det så spolerer en europæisk kvalifikation / gruppespil - så er det vel et valg, som klubben træffer - eller ? Vores klub lever vel udelukkende på spillersalg, og hvis vi så engang imellem kan kvalificere os til et gruppespil, så gør det ikke noget.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Nu ved jeg godt tingene ikke er så simple, men kunne jeg vælge mellem 2 danske mesterskaber og 0 EL gruppespil, så vil jeg hellere det end 0 mesterskaber og 1 EL deltagelse. Så vil jeg omfavne at vi er et nationalt hold og skide højt og helligt på Ståles udtalelser. - FCK får de i øvrigt også meget sværere ved at komme i gruppespil gennem en 2. plads i ligaen.

Christian

Indlæg af Christian »

Densestar7430 skrev:
21. nov 2019, 10:28
Nu ved jeg godt tingene ikke er så simple, men kunne jeg vælge mellem 2 danske mesterskaber og 0 EL gruppespil, så vil jeg hellere det end 0 mesterskaber og 1 EL deltagelse. Så vil jeg omfavne at vi er et nationalt hold og skide højt og helligt på Ståles udtalelser. - FCK får de i øvrigt også meget sværere ved at komme i gruppespil gennem en 2. plads i ligaen.
Helt enig. Jeg er selvfølgelig skuffet hver gang vi ryger ud af Europa, også da det var ManU der sendte os ud.
Men jeg foretrækker klart et mesterskab frem for et gruppespil. At FCK og andre klubber brokker sig over at vi "smider" DK´s koefficientpoint væk, rører mig ikke.
Selvfølgelig skal klubben have fokus på også at klare sig europæisk, også fordi det tiltrækker bedre spillere og giver mulighed for endnu større salg, hvis vi også er med der.

Når vi vinder mesterskabet siger de andre klubber:
- at vi ikke er en rigtig klub
- at vi ikke har nogle fans
- at det er spild at sende os i Europa, fordi vi alligevel ikke går videre
- at Steinlein har sjove briller
- at klubben ligger i Vestjylland
- og en hel masse andet, som for mig blot viser bitterhed eller misundelse.

Det er ofte marginaler der afgør om danske hold kommer videre til gruppespil eller ej. Vores tid kommer snart.

Christian

Indlæg af Christian »

mousebreaker skrev:

Mener du at FCK viser modigt spil, når de forsøger at kvalificere sig til et europæisk gruppespil?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Densestar7430 skrev:
21. nov 2019, 10:28
Nu skal man ikke bekymre sig ret meget om hvad Ståle siger, det e dog ikke alt han siger der er forkert. Det er vigtigt at påpege at Europa er hamrende vigtigt for hele FCMs forretningsmodel. Jo oftere vi er repræsenteret i gruppespillene desto nemmere har vi ved at hente de profiler hjem der skal kunne løfte os op på det niveau klubben selv ønsker at være på. Derudover stiger markedspriserne på vores spillere, for slet ikke at tale om selve økonomien der er i at deltage. Jeg vil vove den påstand at for at kunne blive ved med at være en trussel mod FCK og holde os i toppen af dansk fodbold, så skal vi i kunne komme i gruppespil med en nogenlunde frekvens.

Det er med det i mente at jeg har den holdning som du kommenterer på.

Når du skriver at FCK i øvrigt også får meget sværere ved at deltage i gruppespil via en 2. plads i ligaen. Ja det er først og fremmest logik, men derudover så virker din kommentar på mig som om at du ikke ser det større billede. Hvis vi selv havde været i stand til at ramme et eller måske to gruppespil de gange vi havde en god chance, så ville den danske pokalvinder komme direkte i EL-gruppespil og mesteren direkte i CL- gruppespil. Derudover vil der blive en europæisk plads mere at spille om i ligaen (med de snart forhenværende regler). Senest det skete for dansk fodbold var da FCN som danske mestre røg direkte i CL gruppespil. Jeg håber at du godt kan se det fordelagtige i det. I Europa er i vi den samme båd som FCK (deraf Ståle's frustrationer), selvom det er mere end svært at håbe på at de rammer CL. Personligt håber jeg på at de rammer EL hvert år.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Christian skrev:
21. nov 2019, 11:35
mousebreaker skrev:

Mener du at FCK viser modigt spil, når de forsøger at kvalificere sig til et europæisk gruppespil?
Kommer an på hvad du mener med modigt. Man skal have modet til at ville spille kampene på egne styrker. Det gør FCK. De har bygget hele deres spil op på en defensiv organisation som skal kunne holde i Europa. I ligaen er de så bare så meget stærkere end de fleste andre at de kan se mere offensive ud, men i bund og grund skal Ståle ikke opfinde noget nyt når de skal spille europæisk.

Vi har ikke haft modet til at spille på det vi er gode til i ligaen i Europa, måske vores udtryk derfor er blevet så passivt at overvære. Nærmest apatisk til tider i særdeleshed på hjemmebane. Hvis man ikke tror på at den grundlæggende struktur som vi bruger i superligaen, ikke holder i Europa, så må man finde en anden måde at spille på i ligaen som man tror på kan bruges i de vigtige kvalifikationskampe i Europa. Det er klart at vi også må justere på nogle få ting europæisk, men grundlæggende skal spillerne spille det de er bedst/vant til.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Preach, mousebreaker! Preach!

Cortez

Indlæg af Cortez »

Stoffer skrev:
21. nov 2019, 16:57
Preach, mousebreaker! Preach!
+1

/Cortez

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

EB har en artikel med betalingsmur der beretter om et kæmpe lønhop til Priske. Nogen der har læst den ?

Benzo

Indlæg af Benzo »

Ja, er det kun det med lønnen du er interesseret i?

De skriver han fik 80.000 om måneden som assistent, og nu kommer op på 140.000 om måneden som cheftræner, plus diverse bonusser, uden at de kommer ind på hvad der udløser bonusserne eller hvor store de er.

Besvar