Transfertråden - Sommer 2026
-
mousebreaker
Re: Transfertråden - Sommer 2026
Iflg Bold har vi nu afvist et bud fra West Ham på over 100 mio kr, for Mikel Gogorza.
Den havde jeg nok takket ja til
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
VI kan jo ikke sælge dem alle sammen bare fordi buddene bliver høje.
Men hvis West Ham vil give 12 mio Euro, så vil de sikkert også give mere.
Men hvis West Ham vil give 12 mio Euro, så vil de sikkert også give mere.
Det lyder ret vildt. Jeg ville nok også have takket ja.mousebreaker skrev: ↑29. aug 2026, 21:09Iflg Bold har vi nu afvist et bud fra West Ham på over 100 mio kr, for Mikel Gogorza.
Samtidig er jeg dog meget bekymret for, om vi overhovedet får nogle spændende spillere ind, eller om vi så ofte før går all-in på et par sene lottokuponer til sidst.
Må sige, at jeg nok også havde udforsket at få sendt Gogorza afsted, når vi er oppe i de summer. Manden er desværre alt for ofte skadet og ikke en vi kan regne med på kontinuerlig basis. Det er ikke sikkert at han nogensinde blivere mere værd end det beløb West Ham smider på bordet. Omvendt har han potentialet til noget større, hvis alt går perfekt.
Synes det er utroligt, at der ikke er nogen som helst rygter på ind-siden… Håber, at det er fordi der brygges på noget stort. Men frygter vi ender med en lang næse a la Carrizo…
Synes det er utroligt, at der ikke er nogen som helst rygter på ind-siden… Håber, at det er fordi der brygges på noget stort. Men frygter vi ender med en lang næse a la Carrizo…
/ ABT

Vi skulle eftersigende have hentet David Martinez i LAFC. Det er noget af en FM transfer hvis det er sandt.
-
mousebreaker
Kender ham ikke. Har du set ham i aktion?
På TV ja og så ellers highlights og hype.
Han er også en af de spillere man går efter i FM, selvom det ikke rigtig betyder noget.
Jeg er overrasket over at man kan få en spiller som ham, det er lidt af et scoop synes jeg. Men man skal huske på hans alder og at der er integrerings proces. På sigt tænker jeg faktisk han bliver ligeså elsket som Osorio.
Skal vi snart til at have nogle spiller ind på holdet, syntes kun vi sælger. Jeg er med på vi har hentet kw nk og mj, men vi mangler altså nogle kant spiller og noget kreativt på midten
Man bliver så træt af transfervinduerne generelt. Hele idéen med at "køBE Fra eN høJerE HyldE" fungerer jo kun, hvis spillerne synes det er spændende at komme til Superligaen samt Herning omegn. Der der nogen som synes er okay, mens andre synes det er Lee lidt for kedeligt.
Vi skulle hellere gå efter spillere, der er på niveau med hvad vi har nu, og med potentiale til at blive bedre. Vi behøver ikke købe fra et eller andet "eksotisk" sted til 10 millioner euro plus. Se bare Magnus Jensen, ham havde flere af os afskrevet, men han er vel næsten vores bedste spiller allerede.
Nu står vi med mindre end 2 dage til vinduet smækker i. Jeg føler stadig at vi mangler kanter og en venstreback, og vi er ikke i mål med enten eller.
Jeg er glad for, at jeg ikke arbejder i FCM, for jeg fatter simpelthen ikke rationalet i vores transferstrategi eller mangel på samme.
Nu kan jeg i det mindste læse at David Martinez er købt. Det hjælper i hvert fald lidt på mit blodtryk
:
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... d-martinez
Vi skulle hellere gå efter spillere, der er på niveau med hvad vi har nu, og med potentiale til at blive bedre. Vi behøver ikke købe fra et eller andet "eksotisk" sted til 10 millioner euro plus. Se bare Magnus Jensen, ham havde flere af os afskrevet, men han er vel næsten vores bedste spiller allerede.
Nu står vi med mindre end 2 dage til vinduet smækker i. Jeg føler stadig at vi mangler kanter og en venstreback, og vi er ikke i mål med enten eller.
Jeg er glad for, at jeg ikke arbejder i FCM, for jeg fatter simpelthen ikke rationalet i vores transferstrategi eller mangel på samme.
Nu kan jeg i det mindste læse at David Martinez er købt. Det hjælper i hvert fald lidt på mit blodtryk
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... d-martinez
Osorio var ikke til dagens træning, og meget tyder på at han ryger videre - velfortjent.
Samtidig lyder det til at Martinez er den direkte afløser til ham. Det efterlader bl.a. stadig store spørgsmålstegn til en afløser for Simsir, som har været velkendt i efterhånden mange uger. Oveni hatten er Gogorza ude i ubestemt tid. Ergo, nul kanter tilbage fra sidste sæson.
Kaster op, hvis forklaringen og narrativet bliver i retning af interne transfers i form af fx Sofus og Julius.
Vi ser i den grad ud til at gå svækket ud af dette vindue - nok forventeligt, eftersom vi har holdt igen med transfers de seneste sæsoner. Vi runder vel easily 300 mio kr inden vinduet smækker i. Det ændrer dog ikke på, at det er skuffende, at man ikke kan se perspektiverne i de mitigerende beslutninger der skal træffes.
Vi har travlt - de store ligaers vindue lukker i nat.
Samtidig lyder det til at Martinez er den direkte afløser til ham. Det efterlader bl.a. stadig store spørgsmålstegn til en afløser for Simsir, som har været velkendt i efterhånden mange uger. Oveni hatten er Gogorza ude i ubestemt tid. Ergo, nul kanter tilbage fra sidste sæson.
Kaster op, hvis forklaringen og narrativet bliver i retning af interne transfers i form af fx Sofus og Julius.
Vi ser i den grad ud til at gå svækket ud af dette vindue - nok forventeligt, eftersom vi har holdt igen med transfers de seneste sæsoner. Vi runder vel easily 300 mio kr inden vinduet smækker i. Det ændrer dog ikke på, at det er skuffende, at man ikke kan se perspektiverne i de mitigerende beslutninger der skal træffes.
Vi har travlt - de store ligaers vindue lukker i nat.
/ ABT

-
mousebreaker
Jeg håber for Osorio at han får sit skifte.
Tror ikke på et salg af Franculino.
Som jeg hørte Bach Bak i optakten til Silkeborgkampen, så lagde han meget vægt på Mafra og Fredericia drengene der er kommet ind. For mig at se, burde de netop være den slags spillere som kommer ind i stedet for Uhre og Chili. De er udviklingsspillere og de skal nok få deres minutter. De er absolut spændende - i hvert fald Sofus og Iheanacho.
Vi skal have noget markant ind for Simsir og sandsynligvis Osorio og så er vi ikke engang helt på plads, ifht hvad vi så skaderne gjorde ved truppen sidste år. Vi har dog et vintervindue at handle i, hvis skaderne bliver slemme, så det går nok - men så skal man godt nok være skarpere end man var i januar, hvor man smed mesterskabet på gulvet
Tror ikke på et salg af Franculino.
Som jeg hørte Bach Bak i optakten til Silkeborgkampen, så lagde han meget vægt på Mafra og Fredericia drengene der er kommet ind. For mig at se, burde de netop være den slags spillere som kommer ind i stedet for Uhre og Chili. De er udviklingsspillere og de skal nok få deres minutter. De er absolut spændende - i hvert fald Sofus og Iheanacho.
Vi skal have noget markant ind for Simsir og sandsynligvis Osorio og så er vi ikke engang helt på plads, ifht hvad vi så skaderne gjorde ved truppen sidste år. Vi har dog et vintervindue at handle i, hvis skaderne bliver slemme, så det går nok - men så skal man godt nok være skarpere end man var i januar, hvor man smed mesterskabet på gulvet
Penistransfers: Martinez. NK.
Mafra(FCF)transfers: Sofus. Etim. Stanley. Aziz. Junior.
Plugandplay transfers: Magnus Jensen
Lottotransfers: Wätjen. Bakker.
Der er intet negativt over min beskrivelse af disse transfers, men det viser da at klubben ikke har sat på hænderne. Jeg er ikke tilfreds endnu, og forventer mindst et par raketter inden midnat i morgen.
Ryger Franculino ikke lige nu, så synes jeg stadigvæk vi mangler mindst en CD, Kant og midtbanespiller. Nøjes vi med 2 på ind siden, så er midtbanespilleren min sidste prioritet, selvom jeg virkelig synes vi mangler en mere der.
Mafra(FCF)transfers: Sofus. Etim. Stanley. Aziz. Junior.
Plugandplay transfers: Magnus Jensen
Lottotransfers: Wätjen. Bakker.
Der er intet negativt over min beskrivelse af disse transfers, men det viser da at klubben ikke har sat på hænderne. Jeg er ikke tilfreds endnu, og forventer mindst et par raketter inden midnat i morgen.
Ryger Franculino ikke lige nu, så synes jeg stadigvæk vi mangler mindst en CD, Kant og midtbanespiller. Nøjes vi med 2 på ind siden, så er midtbanespilleren min sidste prioritet, selvom jeg virkelig synes vi mangler en mere der.
Holda op et flot salg. Fuld fortjent. Har været forrygende i denne sæson på alle mulige måder. Assists, mål, opspil, tilbageløb samt en klar bedre attitude.
Tak for indsatsen.
https://bold.dk/fodbold/nyheder/rekords ... 210-mio-kr
Tak for indsatsen.
https://bold.dk/fodbold/nyheder/rekords ... 210-mio-kr
Ser ud til, at vi henter en koreaner i Mainz, Hong Hyun-Seok. Ligner en midtbanemand - måske 10er? Nogen der kender noget til ham? Måske en erstatning for Byskov.
Chili sendes til Jerusalem - så er der efterhånden kun Uhre som blind passager i truppen.
Chili sendes til Jerusalem - så er der efterhånden kun Uhre som blind passager i truppen.
/ ABT

Nå, Francu pillet ud af truppen i dag og sandsynligvis på vej mod varmere himmelstrøg.
Vi har dælme travlt. Vi mangler vel stadig 2-3 kvalitetsspillere. Mindst.
Dolbergs agent har i dag udtalt, at han ikke skal nogen steder. Frygter godt nok der går panik i den. Vores forhandlingsposition er ikke ligefrem super - alle ved at vi skriger efter kvalitet.
Vi har dælme travlt. Vi mangler vel stadig 2-3 kvalitetsspillere. Mindst.
Dolbergs agent har i dag udtalt, at han ikke skal nogen steder. Frygter godt nok der går panik i den. Vores forhandlingsposition er ikke ligefrem super - alle ved at vi skriger efter kvalitet.
/ ABT